واکنش شخصیت های لبنانی به انفجارهای طرابلس

واکنش شخصیت های لبنانی به انفجارهای طرابلس
جمعه 1 شهريور 1392 - 18:12

به دنبال وقوع دو انفجار مهیب که عصر امر وز با پایان یافتن نماز جمعه، مقابل دو مسجد السلامه و باب التقوی در شهر طرابلس صورت گرفت و تاکنون به کشته و زخمی شدن 410 نفر منجر شده است، مقامات و شخصیت های لبنانی این جنایت را به شدت محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان، پیام آشکار انفجارهای طرابلس را فتنه انگیزی در لبنان دانست و این جنایت را به شدت محکوم کرد.
نبیه بری، رییس مجلس لنبان نیز گفت: همان کسانی که جنایت چندی پیش انفجار ضاحیه در جنوب لبنان را مرتکب شدند، انفجار امر وز طرابلس را نیز رقم زده اند.
وی خواستار افزایش هوشیاری برای گرفتن فرصت از دشمنان لبنان شد.
میشل عون، رییس جریان ملی لبنان با تاکید بر این که جنایت علیه لبنان ادامه دارد، تاکید کرد که محکومیت کافی نیست بلکه باید اقدامات قاطعی از سوی مراجع رسمی از جمله نیروهای امنیتی و ارتش و حامیان لنبان صورت گیرد.
وی افزود: نیروهای امنیتی لبنان باید نقش امنیتی قاطع خود را در این شرایط ایفا کنند.
حسان عبدالله، عضو مجمع علمای مسلمان لبنان در واکنش به جنایت تروریستی امروز اظهار داشت: آنچه در طرابلس روی داد ساخته وپرداخته همان جریانی است که بمب گذاری منطقه الرویس در ضاحیه را انجام داد.
اسقف الراعی هم از گروه ها و جریان های لبنان خواست بر سرمیز گفتگوها بنشینند و خواستار خویشتن داری مردم طرابلس و پرهیز از خشونت شد.
ماهر حمود امام جمعه مسجد قدس شهر صیدا اظهار داشت: دشمن اسراییلی این توطئه را طرح ریزی کرده است.
سعد الحریری نخست وزیر اسبق لنبان با بیان این که دستان فتنه شهر طرابلس را هدف قرار داده است، از همه رهبران لبنانی خواست برای مقابله بااین جنایت صبر و درایت پیشه کنند.
ولید جنبلاط رییس جزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان نیز گفت: باید از امنیت لبنان محافظت کنیم و دولتی تشکیل دهیم که بتواند مانع از وقوع چنین بحران هایی شود.
وی تاکید کرد که اسیراییل اولین طرفی است که از شکاف و دودستگی در لبنان سود می برد و باید دولت وفاق ملی تشکیل شود و آنچه در طرابلس روی داده است باید باعث شود که همگان گردهم آیند و اختلافات را از بین ببرند.
فیصل الکرامی از وزیران دولت لبنان نیز خواستار تشکیل دولتی اضطراری و محول کردن ماموریت به ارتش برای قطع کردن دست تروریسم شد.

پربیننده ترین خبرها