در عملیات موفق ارتش مصر صورت گرفت

دستگیری صدها تروریست مسلح در سینا

دستگیری صدها تروریست مسلح در سینا
جمعه 1 شهريور 1392 - 20:09

نیروهای مسلح و پلیس مصر در صحرای سینا تاکنون 203 تروریست مسلح متهم به انجام اقداماتی مانند کمین، حمله به تاسیسات حیاتی و تیراندازی به سوی سربازان و نیروهای امنیتی در العریش را دستگیر کردند که 124 نفر از آنان مصری و 48 نفر از ملیت های دیگر بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از الیوم السابع مصر؛ تاکنون 78 نفر از تروریست های مسلح و تکفیریون شاملا 46 مصری و 32 تبعه دیگر به هلاکت رسیده و 116 نفر شامل 62 مصری و 54 تبعه کشورهای دیگر زخمی شده اند.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی و مرزبانی نیز 343 تونل زیرزمینی در رفح را کشف کردند که 229 مورد آن با آب پر شده است.
از 30 ژوئیه تا 20 اوت 2013 میلادی نیز 52 تونل زیرزمینی منهدم شده است.
62 تانکر سوخت افراد تروریست به گنجایش سه میلیون و 230 هزار لیتر گازوییل و بنزین منهدم و 49 نقاله و 5 موتور بخار که از آن برای قاچاق کالا از تونل استفاده می شد، ضبط شد.

ارتش مصر پس از سرنگونی محمد مرسی، عملیات گسترده ای را برای سرکوب گروه های تروریستیِ وابسته به القاعده و اخوان المسلمین در صحرای سینا شروع کرده که بیشتر این عملیات دور از رسانه های خبری صورت گرفته است.

گروه های مسلح در طول دو ماه گذشته ده ها تن از نظامیان و افراد امنیتی وابسته به وزارت کشور مصر را در این منطقه کشته و زخمی کرده اند.

دولت موقت مصر، سران اخوان المسلمین را متهم به مدیریت گروه های مسلح در صحرای سینا می کند و بر این باور است که میان سازمان جهاد اسلامی و سران اخوان به خصوص خیرت الشاطر هماهنگی های گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها