اسرائیل چگونه در جنگ علیه سوریه مشارکت می کند

اسرائیل چگونه در جنگ علیه سوریه مشارکت می کند
سه شنبه 5 شهريور 1392 - 09:48

پایگاه خبری الحقیقه از حضور محرمانه رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در نشست اخیر شماری از روسای ستاد ارتش های جهان در امان درباره سوریه و تلاش این رژیم برای وارد کردن یگان های نظامی تحت امر مناف طلاس افسر جدا شده از گارد ریاست جمهوری سوریه به دمشق و تامین امنیت خط آتش بس بین سوریه و اسرائیل در پی حمله سوریه پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الحقیقه به نقل از منابع اسرائیلی در تل آویو نوشت: مناف طلاس افسر جدا شده از گارد ریاست جمهوری سوریه با یک افسر برنامه ریزی رئیس ستاد ارتش اسرائیل - پیش از برگزاری نشست اضطراری روسای ستاد ارتش های چند کشور در اردن برای بحث درباره اوضاع سوریه - ملاقات کرد.به

این منابع آگاه با بیان اینکه یک افسر بلندپایه ریاست ستاد ارتش اسرائیل که احتمالا نمرود شفر رئیس بخش برنامه ریزی بوده به همراه شماری از افسران بخش اطلاعات نظامی برای شرکت در نشست یاد شده به طور غیرعلنی به امان سفر کردند؛ می افزایند: دستکم یک عضو ائتلاف سوری مخالف که تلاش می کنند نقشی سیاسی و نظامی را برای مرحله بعد از بشار اسد به این افسر سوری جدا شده از گارد ریاست جمهوری بدهند، در این نشست شرکت داشت.
این منابع افزودند: طلاس با هواپیمای نظامی رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه و باقی اعضای ائتلاف با هواپیمای رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و شماری نیز با سوار بر هواپیمای رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان از این کشور وارد فرانسه شدند.
برخی اطلاعات نیز حکایت از شرکت بینی گانتس رئیس ستاد ارتش اسرائیل در نشست روسای ستاد مشترک ارتشهای چند کشور در امان دارد.
منابع دیگری گفتند: ژنرال نمرود شفر همان کسی است که نمایندگی اسرائیل در نشست یاد شده را به همراه افسران بخش اطلاعات نظامی و افسران دیگر بخش برنامه ریزی برعهده داشته است.
براساس اطلاعات درز کرده از امان و تل آویو، بحث و گفتگوهایی که با افسر اسرائیلی که گمان می رود نمرود شفر بوده است، درخصوص دو نکته اساسی بود:

نخست: وارد کردن یگان های نظامی تحت امر مناف طلاس به دمشق درپی هرگونه حمله ناتو و همپیمانانش به مراکز نظامی راهبردی و تامین امنیت خط آتش بس بین سوریه و اسرائیل.

دوم: در پی این حمله است که گمان می رود در صورت وقوع به هرج ومرج نظامی فراگیر در امداد خاک سوریه و متلاشی شدن ارتش این کشور بویژه در امتداد جنوب به سمت مرزهای اردن بیانجامد و به گفته منابع اسرائیلی این امری است که اسرائیل از احتمال تبدیل شدن آن "به محیط مناسبی برای حمله حزب الله به خودش نگران است زیرا حزب الله برای اجرای این حمله از طریق خاک لبنان با دشواری زیادی به علت مخالفان سنی" با دشواری زیادی روبرو است.

پربیننده ترین خبرها