درخواست معارض سوری از سیاستمداران ترکیه

درخواست معارض سوری از سیاستمداران ترکیه
چهارشنبه 6 شهريور 1392 - 11:22

دمشق، العالم - مسئول هماهنگی ، هیات هماهنگی ملی مخالف دولت سوریه از ترکیه خواست به جای حمایت از خشونت و اعزام تروریستها به سوریه، از راهکار سیاسی حمایت کند زیرا تنها راه حل این بحران، مذاکره نمایندگان مخالفان با حکومت است.

"حسن عبدالعظیم" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: هر کشوری که خواهان تحقق منافع مردم سوریه است باید بداند که این منافع در شرایط ادامه خشونت ، کشتار و اختلافات طائفی ،مذهبی ، تخریب و وارد کردن گروههای تندرو از سراسر دنیا به سوریه دست یافتنی نیست.
این مخالف سوری گفت: کسی که واقعا به دنبال حمایت از مردم سوریه باشد باید در جهت یافتن راهکار سیاسی برای بحران و نه تشدید خشونتها و ایجاد آشوب تلاش کند.
وی افزود: دولت ترکیه نه فقط به مشکلات سوریه دامن زده بلکه بر حجم مشکلات مصر، تونس ودیگر کشورها نیز افزوده و فقط از جریان مشخصی یعنی اخوان المسلمین در سوریه ، مصر ،تونس و دیگر کشورها حمایت می کند.
عبدالعظیم خاطرنشان کرد: شاید دولت ترکیه به دلیل اعتقاد به راهکارهای امنیتی و نظامی در ابتدای اعتراضها نسبت به حکومت سوریه موضعی داشت اما ورود برخی گروه های تندرو از ترکیه به سوریه ، کاملا بیانگر موضع منفی آنکارا در قبال منافع ملی سوریه است.
وی افزود: هیات هماهنگی از کسانی که خود را دوستان مردم سوریه می نامند، می خواهد که به دنبال یافتن راهکار سیاسی و پایان دادن به خشونت باشند و همچنین از همپیمانان بین المللی و منطقه ای نظام اسد خواست که در کنفرانس "ژنو 2 " به دنبال راهکار سیاسی  و متوقف کردن اقدامات خشونت آمیز و درگیریها باشند زیرا فقط راهکار سیاسی و مذاکره نمایندگان مخالف و حکومت سوریه در ژنو 2 می تواند به این وضعیت پایان دهد.
این مخالف سوری درباره استفاده از سلاح شیمیایی در درگیریهای کنونی سوریه نیز گفت: کسانی که در تشدید خشونتها در صحنه های درگیری و حتی استفاده از سلاح شیمیایی نقش دارند در صدد کنترل کردن کنفرانس ژنو 2  هستند تا بتوانند شرایط خود را بر طرف دیگر چه حکومت سوریه یا طرف دیگر تحمیل کنند.
وی افزود: اظهارات مقام ترکیه درباره مشارکت در حمله هوایی آمریکا،انگلستان ، فرانسه و دیگر کشورها نوعی اعمال فشار و تلاش برای راضی کردن مخالفان سوری است و طرح این موضوع در شورای امنیت ملی ترکیه نیز با واکنش های منفی روبرو خواهد شد.

Fz-27-18:57

پربیننده ترین خبرها