پیش از هجوم نظامی غرب؛

حمله را "ارتش سایبری سوریه" آغاز کرده است؟

حمله را
چهارشنبه 6 شهريور 1392 - 14:39

چند پایگاه اینترنتی مهم آمریکا از جمله سایت روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه مورد حمله سایبری هکرهای سوری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ایلین مورفی سخنگوی روزنامه امریکایی نیویورک تایمز گفت: طی چند ساعت از روز سه شنبه کاربران ما در امریکا نمی توانستند وارد سایت شوند که این مشکل فنی در اثر یک حمله گسترده خارجی به وجود آمده بود و ما تلاش می کنیم که سایت را به حالت اولیه بازگردانیم.
این مشکل تا به امروز (چهارشنبه) نیز ادامه یافته و به جای صفحه اصلی نیویورک تایمز، یک صفحه حاوی پیغام خطا نمایش داده می شود.
مات یوهانسن کارشناس امنیتی داده های الکترونیکی از شرکت وایتهات سکوریتی اظهار داشت "ارتش سایبری سوریه" طرفدار دولت بشار اسد، که پیش از این نیز به ساختار انفورماتیکی تعدادی از رسانه ها حمله کرده بود عامل این رخداد است.
ارتش سایبری سوریه هم در صفحه خصوصی خود در توئیتر نوشته "رسانه تعطیل شد" ودر ذیل آن لینکی مربوط به اخبار حاوی مشکلات سایت نیویورک تایمز قرار داده است.
صفحه مخصوص ارتش الکترونیکی سوریه در توئیتر روز سه شنبه درباره حمله به این شبکه ارتباط اجتماعی نیز هشدار داد اما ظاهرا این سایت هنوز به مشکلی برنخورده است.
ارتش سایبری سوریه در پیام خود در توئیتر نوشته بود: توئیتر! نگاه کن که چطور به تسخیر ارتش الکترونیکی سوریه در خواهی آمد.... حاضری؟
سایت توئیتر اعلام کرد بخش مشاهده تصاویر به صورت موقت و منقطع به مشکل برخورد اما در حال حاضر دوباره در دسترس قرار گرفته و هیچ آسیبی به داده های شخصی کاربران نرسیده است.
چند ماه پیش هم ارتش سایبری سوریه، حساب کاربری خبرگزاری اسوشتید پرس امریکا را در سایت توئیتر هک کرد و خبر جعلی را به جای این خبرگزاری در آن صفحه منتشرکرد با این مضمون که : "باراک اوباما رئیس جمهور امریکا طی دو انفجار که در کاخ سفید رخ داد مجروح شده است".
این مجموعه همچنین به حساب کاربری خبرگزاری فرانسه در توئیتر و شبکه های اجتماعی وابسته به بی بی سی و الجزیره و فاینشنال تایمز و گاردین نیز حمله کرده است.
در ماه جاری نیز سایت واشنگتن پست مورد حمله قرار گرفت که آن را هم به ارتش الکترونیکی سوریه نسبت داده اند.
نیویورک تایمز در ماه ژانویه اعلام کرده بود بعد از انتشار خبری درباره ثروت خانوادگی ون جیابائو نخست وزیر چین ، هکرها با سرقت رمز عبور کارمندان سایت روزنامه، وارد حساب کاربری 53 تن از کارمندان شده اند.

پربیننده ترین خبرها