اذعان هآرتص به ناکارآمدی گنبد آهنین

اذعان هآرتص به ناکارآمدی گنبد آهنین
چهارشنبه 6 شهريور 1392 - 20:42

روزنامه صهیونیستی "هآرتص" امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ناکارآمدی سامانه موشکی "گنبد آهنین" در مقابل چهارفروند موشک گراد شلیک شده در هفته گذشته، بیانگر توان محدود و نقص این سامانه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه افزود: ارتش اسراییل بهانه های مختلفی چون مکان نادرست استقرار این سامانه یا نقص فنی برای توجیه نـاکارآمدی گنبد آهنین مطرح می کند.
این روزنامه خاطرنشان کرد محدودیت توان گنبد آهنین و کوتاهی برد موشک های این سامانه را نباید فراموش کنیم و در عین حال باید اذعان کرد که این سامانه برخلاف ادعاها نمی تواند حمایت لازم را از اسرائیلی ها به عمل آورد و به همین علت مبالغ میلیاردی برای مقاوم سازی ساختمان های شهرک هایی که تنها 7 کیلومتر از نوار غزه فاصله دارند، هزینه شده است.

گفتنی است این سامانه همچنین موفق نشد تعدادی از موشک های شلیک شده از صحرای سینا به جنوب سرزمین های اشغالی به خصوص بندر ایلات را هدف قرار دهد.

گزارش این روزنامه در حالی منتشر می شود که کشورهای غربی - عربی می گویند آماده اند تا به سوریه حمله کنند و تل آویو از احتمال هدف قرار گرفتن مراکز مهم خود در این جنگ احتمالی توسط موشک های سوری نگران است، چرا که به نظر نمی رسد سامانه های ضد موشکی این رژیم توان مقابله با موشک های شلیک شده از طرف سوریه و یا حزب الله لبنان را داشته باشند.
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها