رابطۀ مواد مخدر با برکناری مرسی

رابطۀ مواد مخدر با برکناری مرسی
پنج‌شنبه 7 شهريور 1392 - 22:09

یک نشریه آمریکایی فاش کرد که درگیری ها، خشونت ها و تنش های شبه جزیره سینا، ارتباطی به مبارزه با تروریسم یا ناخرسندی عشایر ساکن سینا ندارد، بلکه به منافع فرماندهان امنیت مرکزی وابسته است که در تلاش برای حفاظت از گذرگاه های قاچاق مواد مخدر هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجله آمریکایی "فارین پالیسی" در شماره آخر خود فاش کرد که علت سقوط محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر، اقدامات وی برضد مخفیگاه ها و کانون های بحران در سینا و نیز ارتباط نزدیک قاچاقچیان حشیش با فرماندهان سازمان امنیت مرکزی بود.

"مارک پِری" نویسنده این گزارش، به نقل از یکی از افسران اطلاعاتی وزارت دافع آمریکا (پنتاگون) می نویسد: تنش های سینا، فقط ناشی از ناخرسندی عشایر و قبایل صحرانشینان این شبه جزیره نیست، بلکه ناشی از اقداماتی است که فرماندهان سازمان امنیت مرکزی مصر در حمایت از و راه ها و گذرگاه های قاچاق مواد مخدر انجام می دهند، زیرا این فرماندهان، به مدت 30 سال، کنترل این مساله را به عهده داشته اند.

افسر اطلاعاتی آمریکا، آن چه در سینا می گذرد را بسیار مهم و خطرناک ارزیابی کرد و گفت: شاید راحت ترین کار این باشد که آن چه در سینا می گذرد را اقداماتی تروریستی توصیف کنیم، اما واقعیت چیز دیگری است. وقایع سینا ثابت می کند که چه بسا آن چه "دولت عمیق" نامیده شده، آنقدرها که ادعا می کنند "عمیق" نباشد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها