سرپوش بر یک رسوایی بزرگ،

چرا حکام عرب خواهان حمله آمریکا به سوریه هستند؟

چرا حکام عرب خواهان حمله آمریکا به سوریه هستند؟
پنج‌شنبه 7 شهريور 1392 - 23:14

نماینده مجلس سوریه تاکید کرد که برخی اعضای اتحادیه عرب در کمک به گروه های مسلح برای استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی و همچنین متهم کردن دولت سوریه به استفاده از این سلاح، گوی سبقت را از کشورهای غربی ربوده اند.

"فیصل عزوز" روز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: موضوع حمله غرب به سوریه، موضوع تازه ای نیست. دو سال و نیم است که غرب درگیر جنگ در سوریه است، اما در این مدت، حملات را توسط مزدوران خود انجام داده اند، تا امکان حمله نظامی بزرگ تر را فراهم کنند. در این شرایط آن ها همه عوامل محلی خود را به کار گرفته و کار را از آن فراتر برده، مزدورانی را از اقصی نقاط جهان به سوریه آوردند و برای زمینه سازی جنگ همه سازوکارها را برای جریان سازی و خبرسازی دروغین آزمودند.

وی افزود: آن ها پس از آزمودن قطری ها و ترکیه ای ها، اینک به دنبال آن هستند که جایزه ای تازه به بندر بن سلطان آل سعود بدهند. وی که از سلاله یهودیان خیبر و نژاد خیبریان است، براندازی نظام سوریه را به عهده گرفته بود، اما علیرغم گذشت دو سال از تلاش هایش، با مقاومتی دلیرمردانه از سوی مردم و ارتش سوریه مواجه شده است.

عزوز با اشاره به پراکنده شدن عناصر مسلح در اماکن و مناطق مختلف سوریه به منظور فرسودن ارتش و نابود کردن توانمندی های آن گفت: چنین کارهایی از کشورهای استعمارگری مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس بعید نیست، زیرا سیاست این کشورها بر اساس استعمار و به بردگی گرفتن ملت ها استوار است.

وی در ادامه تصریح کرد: آن چه بیش از همه ما را می آزارد، صدای برخی از کشورهای عضو اتحادیه عرب در زمینه اتهام شیمیایی به دولت سوریه است که از دیگر صداها بلندتر است، این در حالی است که خود آن ها در ماجرای استفاده از سلاح شیمیایی توسط عناصر مسلح در منطقه الغوطه الشرقیه در سوریه، دست داشتند.

نماینده مجلس سوریه تاکید کرد: آن ها می خواهند حمله نظامی به سوریه هر چه سریع تر صورت پذیرد تا اقدامات ضد بشری آنان فاش نشود و مشخص نشود چه کسی برای عناصر مسلح، سلاح شیمیایی خریده و در اختیار آن ها قرار داده است تا در سوریه از آن استفاده کنند.

وی افزود: از همه شگفت انگیزتر این که آمریکا در حالی سنگ مبارزه با استفاده از سلاح شیمیایی را به سینه می زند، که خود از امضای پیمان منع استفاده از این سلاح سرباز زده است.

عزوز با بیان این که آمریکا، فرانسه و انگلیس برای حمله به سوریه، خارج از چارچوب قطعنامه های شورای امنیت و قوانین بین المللی به توافق رسیده اند، خاطر نشان کرد: دولت های این کشورها در برابر ملت های خود به شدت تحت فشار هستند و آبرویشان رفته است، زیرا بر اساس نظرسنجی ها، تنها 20 درصد از جمعیت این کشورها با حمله به سوریه موافقند.

به گفته وی، عروسک گردان همه این عوامل "جنگ سالار" یک دست بیش نیست و آن، دست صهیونیسم جهانی است که زمام سیاست جهانی را از طریق تجارت اسلحه به دست گرفته و اکنون اراده کرده، بار دیگر جانی تازه به فروش سلاح بدهد تا کشورهای جنگ سالار را سیر کند.

عزوز با بیان این که سوریه هیچ گزینه ای جز مقابله با حمله نظامی در اختیار ندارد، گفت: دمشق، توانمندی مقابله با چنین حمله ای را دارد و علاوه بر آن دوستانی در میان کشورها و ملت ها دارد که می توانند پشتیبان این کشور برای مقاومت در برابر این حمله باشند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها