مخالفت مجلس انگلیس با حمله نظامی به سوریه

مخالفت مجلس انگلیس با حمله نظامی به سوریه
جمعه 8 شهريور 1392 - 09:05

العالم - مجلس عوام انگلیس پنجشنبه شب طرح دولت دیوید کامرون نخست وزیر این کشور را برای حمله نظامی به سوریه به بهانه استفاده نظام دمشق از سلاح های شیمیائی رد کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، کامرون پس از مخالفت مجلس عوام با طرح حمله به سوریه گفت : معلوم است که پارلمان نمی خواهد انگلیس دخالت نظامی کند و دولت نیز طبق خواست پارلمان رفتار خواهد کرد و به خواستش احترام خواهد گذاشت .

طرح حمله نظامی به سوریه با رأی منفی 285 نماینده مجلس عوام انگلیس و رأی مثبت 272 نماینده رد شد .

این در حالی است که کاخ سفید دیروز اعلام کرد : باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از حق اقدام یکجانبه علیه نظام سوریه برای مجازات این نظام به علت استفاده از سلاح های شیمیائی بدون نیاز به کسب اجازه از سازمان ملل متحد یا متحدانش مانند انگلیس برخوردار است .

یک نماینده کنگره آمریکا نیز اعلام کرد که اوباما همچنان گزینه های خود را بررسی می کند و هنوز تصمیمی نهائی درباره حمله نظامی به سوریه اتخاذ نکرده است .

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز اعلام کرد که سوریه از خود در برابر هر حمله نظامی " دفاع " خواهد کرد .

بازرسان سازمان ملل متحد نیز تا روز یکشنبه 31 اوت به مأموریت خود ادامه خواهند داد.

پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز روز چهارشنبه در نیویورک بار دیگر رایزنی های خود را درباره سوریه پشت درهای بسته به مدت 45 دقیقه ادامه دادند ولی نتیجه ملموسی از این رایزنی ها حاصل نشد .

سخنگوی سازمان ملل نیز اعلام کرد : بازرسان سازمان ملل در سوریه " مقداری " مواد مربوط به حمله شیمیائی روز 21 اوت که صدها کشته برجای گذاشت ، جمع آوری کرده اند که هنگام بازگشت شان به نیویورک گزارشی شفاهی را به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ارائه خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها