نبیه برّی: مقامات لیبی برای آزادی امام صدر جدیت ندارند

نبیه برّی: مقامات لیبی برای آزادی امام صدر جدیت ندارند
شنبه 9 شهريور 1392 - 20:07

رئیس مجلس لبنان در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو تن از یارانش به دست قذافی دیکتاتور معدوم لیبی، از جدی نبودن مقامات لیبیایی در تعیین سرنوشت آنان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "نبیه بری" در بخشی از سخنان خود در این مراسم گفت: عبدالله السنوسی (رئیس سابق سازمان اطلاعات لیبی) همه چیز را درباره ربوده شدن امام موسی صدر می داند. امام موسی صدر بعد از درخواست ما از موریتانی تحویل طرابلس شد و اکنون در دست مقامات لیبی است.

بری اظهار داشت: میان بعضی از مسوولان حکومت جدید در لیبی با بقایای رژیم سابق این کشور در مورد پنهان کردن اطلاعات مرتبط با امام موسی صدر تبانی صورت گرفته است و این هر دو گروه خواهان ادامه ابهام این قضیه هستند.

وی افزود: مصطفی عبدالجلیل چند روز قبل از جدی نبودن مقامات لیبی در تعیین سرنوشت امام موسی صدر خبر داد.

نبیه بری ادامه داد: ما مشتاقانه منتظر تشکیل کمیته وضع قوانین قضایی و امنیتی میان لبنان و لیبی هستیم و قضیه امام موسی صدر جز با آزادسازی او و دو همراهش پایان نخواهد یافت.

رئیس مجلس لبنان تصریح کرد: کشورش منتظر پاسخهای شفاف از مسؤولین لیبی و خواهان تحقیق از آگاهان نسبت به ربوده شدن امام موسی صدر است و شاخص واقعی ثبات و امنیت لیبی و برپایی حکومت عادلانه در آن نیز به روشن شدن همین قضیه بستگی دارد.

وی با اشاره به این که بحران سوریه پیامدهای روزافزونی در لبنان دارد و اسرائیل عامل انفجارها و حملات موشکی است؛ تاکید کرد: کسانی که از انفجارها حمایت مالی می کنند همان کسانی هستند که حامی عملیات انتحاری در لبنان هستند.

رئیس مجلس لبنان درباره بحران اخیر در این کشور اظهار داشت: ما برای رئیس جمهور نقشه راهی پیشنهاد کردیم که شامل 5 روز گفتگو و در بردارنده ساختار دولت جدید و سپردن مساله خلع سلاح ساکنان مناطق همجوار با سوریه به ارتش است. ما خواستار نقشه راهی برای خروج از بحران اجتماعی هستیم و مقاومت وقتی سلاح به دست گرفت که دولت از به دست گرفتن آن امتناع کرد و حملات اسرائیل به خاک لبنان افزایش می یافت.

وی با اشاره به این که اسرائیل ارزشی برای معاهدات بین المللی قائل نیست افزود: علاوه بر این که به پیمان های بین المللی پایبندیم در صدور بعضی از آنها هم نقش داریم هرچند که بسیاری از معاهدات بین المللی در حال حاضر اجرا نمی شوند.

نبیه بری در پایان تاکید کرد وجود هرگونه سلاحی غیر از سلاح ارتش و مقاومت در مناطق مرزی پذیرفتنی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره حزب الله لبنان گفت: نبود موضع رسمی و حضور مقاومت در دولت احساس می شود.

بری ادامه داد: برخی ها از مقاومت می خواهند که بدون دریافت هیچ گونه تضمین سلاح خود را بر زمین بگذارد، اما باید توجه داشت که مفهوم دفاع خاص یک مذهب و قومیت خاص نیست و مرزهای جنوبی فقط متعلق به شیعیان نمی باشد. صیدا نیز ملک شخصی کسی نیست، بلکه پایتخت مقاومت اسلامی به شمار می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها