جاسوسی "اف بی آی" از سوری های مقیم امریکا

يکشنبه 10 شهريور 1392 - 10:36

اداره تحقیقات فدرال امریکا "اف بی آی" از بیم انتقام جویی شهروندان سوری مقیم این کشور در صورت اقدام نظامی واشنگتن علیه سوریه، اخیراً‌ جاسوسی از شهروندان سوری را افزایش داده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات ارشد سابق و کنونی دولت آمریکا، اعلام کردند اداره تحقیقات فدرال امریکا "اف بی آی"، جاسوسی و نظارت بر شهروندان سوری مقیم آمریکا را افزایش داده‌ است زیرا نگران هستند که حمله نظامی آمریکا علیه سوریه به حملاتی در داخل آمریکا یا علیه همپیمانان و منافع آمریکا در خارج از این کشور منتهی شود.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت: مقامات آمریکایی تصریح کرده اند که بسیاری از نهادها و سازمانهای امنیتی آمریکا نگران هستند که اقدام نظامی واشنگتن علیه دولت سوریه، باعث افزایش حملات سایبری علیه شرکت‌های آمریکایی شود.
مقامات ارشد امنیت ملی در مقرهای "اف بی آی" در واشنگتن به دفاتر این سازمان در آمریکا طی روزهای اخیر اعلام کرده اند تا منابعی را که با سوری‌ها در ارتباط هستند دنبال کنند تا در صورت اطلاع از مواضع تهدیدآمیز یا شواهدی درباره احتمال حمله انتقام‌جویانه از سوی آنها، به سرعت این امر را گزارش داده و پیگیری کنند.
نیویورک‌تایمز در ادامه گزارش نوشت که مأموران اف بی آی درصددند در روزهای آینده با صدها سوری مقیم آمریکا مصاحبه کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها