گاف بزرگ بی بی سی انگلیس درباره سوریه

گاف بزرگ بی بی سی انگلیس درباره سوریه
يکشنبه 10 شهريور 1392 - 13:14

شبکه بی بی سی انگلیس در اقدامی کاملا غیر حرفه ای، تصاویر آرشیوی از حملات شیمیایی صدام را تحت عنوان حملات شیمیایی در سوریه پخش کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: "موج تهدیدهای آمریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه در حال گسترش است. وزارت دفاع آمریکا منتظر دستور اوباما است. در همین راستا اظهارات تند جان کری وزیر خارجه آمریکا افکار عمومی آمریکاییها و جامعه جهانی را برای حمله نظامی علیه سوریه، آماده کرد."
وی افزود: "هیأتی اسرائیلی به ریاست یعوب عامید رور معاون امنیت ملی برای بررسی آخرین تحولات سوریه با مقامات کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد."
این گزارشگر صهیونیست خاطرنشان کرد: "در حال حاضر منتظر شمارش معکوس آمریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه هستیم."
گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: "همزمان با بصدا درآمدن بوقهای جنگ، بسیاری از مردم آمریکا در سایتهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی خواستار متوقف شدن هیاهوی جنگ شدند؛ در این بین نه تنها جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، بلکه بسیاری از مردم این کشور در سایتهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی مخالفت خود را با حمله به سوریه اعلام کردند."
تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه این گزارش اظهارات یکی از فعالان آمریکایی ضد جنگ را پخش کرد.
وی گفت: "آقای اوباما که موفق به دریافت جایزه نوبل صلح شده است، در سودای شعله ور کردن جنگ جدید در خاورمیانه به سر می برد. وی این جایزه را با ادعای دروغ سلاح کشتار جمعی همانند دروغهای جرج دبلیو بوش می فروشد."
مجری یک شبکه تلویزیونی مستقل نیز در این باره گفت: "آمریکاییها شاهد ادعاهای دروغین کشورشان در خصوص وجود سلاحهای کشتار جمعی در عراق بودند. دولت اوباما ادبیات جرج دبلیو بوش را برای توجیه حمله به سوریه به کار می گیرد."
گزارشگر اسرائیلی در ادامه خاطرنشان کرد: "شهروندان آمریکایی جنگ عراق را غیر ضروری و بسیار پر هزینه می دانند. جامعه آمریکا دلایل کاخ سفید را برای اقدام نظامی علیه سوریه کافی نمی داند."
تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "کارلا دل بونتا" فرستاده سازمان ملل به سوریه را در ماه "می" گذشته پخش کرد.
وی گفت: "شواهد متعددی مبنی بر استفاده از گاز اعصاب از سوی گروههای مسلح بدست آمده است. وهیچ دلیلی که ثابت کند این گازهای سمی توسط دولت سوریه بکار رفته شده، وجو ندارد."
گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی در ادامه اظهار داشت: "پیش از این گزارشهای متعددی مبنی بر اقدام گروههای مسلح سوریه برای  قاچاق گاز سارین از ترکیه به سوریه و اقدام عربستان برای مجهز کردن عناصر القاعده در سوریه شنیده شد."
وی اذعان کرد: "جنگ در سوریه میان روشنایی و تاریکی نیست. بلکه میان نظام اسد و جبهه النصره وابسته به القاعده عراق است که قدرتمندترین نیروی رزمی گروههای مسلح مخالف بشار اسد را تشکیل می دهد."
این گزارشگر تأکید کرد: "بی بی سی به اشتباه تصاویری از قربانیان سلاح شیمیایی عراق در دوران صدام را پخش و ادعا کرد که این تصاویر مربوط به سوریه است."
وی افزود: "جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل  و مشاور جرج بوش پدر سیاستمدار برجسته حزب جمهوری خواه از حامیان سرسخت حمله به عراق بود؛ ولی وی در حال حاضر موضع متفاوتی دارد."
تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهاران جان بولتون را در خصوص اقدام نظامی علیه سوریه پخش کرد.
بولتون گفت: "اقدام نظامی علیه سوریه به نفع امریکا و اسرائیل نیست. من نگرانم اقدام نظامی محدود علیه سوریه، جایگاه ایران را در منطقه تحکیم کند." 

پربیننده ترین خبرها