پایتخت اعتیاد اروپا کجاست؟

پایتخت اعتیاد اروپا کجاست؟
يکشنبه 10 شهريور 1392 - 17:22

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی جدید، انگلستان را به عنوان پایتخت اعتیاد دراروپا معرفی، و اعلام کرد که این کشور دارای بالاترین میزان اعتیاد به تریاک و مشروبات الکلی در میان کشورهای اروپایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه انگلیسی" ایندیپندنت " با اشاره به گزارش صادره از سوی مرکز عدالت اجتماعی که یکی از مراکز مطالعاتی است، تاکید کرد: هزینه استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر درانگلیس به ترتیب 21 و 15 میلیارد پوند است و بحران افزایش میانگین اعتیاد درانگلیس، تهدیدی برای  فروپاشی جامعه این کشور به شمار می رود.

مرکز عدالت اجتماعی اعلام کرده است که انگلیس به مرکزی برای پایگاه های اینترنتی که به فروش مواد مخدر اقدام می کنند، تبدیل شده است و درخواست ها برای دسترسی به مواد مخدر از طریق الکترونیکی و توسط افرادی صورت می گیرد که چه بسا نمی دانند توزیع کننده مواد مخدر هستند.

همچنین مردم انگلیس می توانند مواد مخدر مانند هروئین و کوکائین را از طریق پایگاه های اینترنتی خریداری کنند.

مرکز عدالت اجتماعی از دولت انگلیس به علت واکنش نامناسب به اعتیاد به هروئین انتقاد و اعلام کرده است که بیش از 40 هزار نفر از معتادان در انگلیس وجود دارند که امکان درمان آنان با داروی متادون که برای درمان معتادان به هروئین مورد استفاده قرار می گیرد، وجود ندارد. 

" كريستين جى " مدیرمرکزعدالت اجتماعی درانگلیس گفت: درحالی که اعتیاد خسارت هایی را به اقتصاد وارد می کند، پیامدهای آن برای انسان، یک فاجعه واقعی به شمار می رود. مصرف مواد الکلی و مخدر بر فقر و محرومیت می افزاید و منجر به از هم پاشیده شدن بنیان خانواده ها و بی توجهی به کودکان و آوارگی و نیز افزایش جرم و جنایت و بدهی و بیکاری در دراز مدت می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها