کشو

آل خلیفه اوضاع حساس منطقه را درک نمی کند

آل خلیفه اوضاع حساس منطقه را درک نمی کند
سه شنبه 12 شهريور 1392 - 20:29

منامه، العالم- رئیس شورای مرکزی جمعیت وفاق بحرین به رژیم آل خلیفه هشدار داد که در شرایط کنونی که منطقه با تهدیدهای مختلف و احتمال شعله ورشدن آتش جنگ روبروست، از حل و فصل اوضاع بحرین شانه خالی نکند.

"جمیل کاظم" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به مذاکرات انقلابیون بحرینی و رژیم آل خلیفه، گفت: ما پس از مذاکرات با رژیم آل خلیفه شاهد هیچ تجدید نظری در سیاست های این رژیم  نبوده ایم و حتی تلاشی برای ادامه گفتگو از سوی سردمداران بحرین صورت نگرفته است از این رو ساختار سیاسی در رژیم آل خلیفه خواستار اتخاذ رویکردی برای برون رفت از بحران و در امان نگه داشتن کشور از تهدیدات منطقه نیست.

وی ادامه داد: مخصوصا در شرایط کنونی که احتمال افروختن آتش جنگی دیگر در خاورمیانه وجود دارد، گویا رژیم آل خلیفه در خواب به سر می برد و از واقعیت ها و جدیت در امور کاملا مبرّاست.

 کاظم در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخاب منامه پایتخت بحرین به عنوان مقر دائمی دادگاه عربی حقوق بشر، گفت: به همه ملت های عربی به دلیل این انتخاب تسلیت می گویم، زیرا رژیم بحرین در نقض حقوق بشر پرونده قطوری دارد که گزارش بسیونی و شورای حقوق بشر دست کم 200 توصیه درباره بیش از 60 نوع نقض قوانین بین المللی در بحرین ارائه کرده اند اما هنوز هم مقامات رژیم بحرین به جنایت های خود ادامه می دهند.

رئیس شورای مرکزی جمعیت وفاق بحرین با تاکید بر این که هیچ یک از کشورهای عربی شایستگی ندارند که مقر دادگاه حقوق بشر باشند، افزود: تمامی کشورهای عربی ناقض حقوق بشرند؛ (این کشورها) اگر حقوق مدنی را مراعات کنند، حقوق سیاسی را نادیده می گیرند و اگر حقوق سیاسی را به جا آورند، حقوق طبیعی را نقض می کنند.

این فعال بحرینی همچنین درباره ادعای نخست وزیر بحرین درباره طرحی برای نشان دادن حسن نیت این رژیم، گفت: تاکنون هیچ حسن نیتی در اتخاذ سیاست ها از سوی رژیم آل خلیفه دیده نشده و حسن نیت فقط با اظهاراتی که به دور از واقعیت درباره اوضاع نابسامان سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کشور باشد محقق نمی شود؛ واقعیت تلخ این است که بحرین در عقب ماندگی و بحران امنیتی به سر می برد.

وی افزود: این روزها حرف های زیادی زده می شود؛ از پایین ترین تا بالاترین رده های رژیم آل خلیفه از اوضاع خوب و خوش بحرین سخن سر می دهند، اما این اظهارات مابه ازای واقعی در کشور ندارد که بتوان حسن نیت و تجدیدنظر مقامات بحرین را درباره اوضاع کشور مشاهده کرد، که اگر تجدید نظری بود آن را در مذاکرات می دیدیم و می شنیدیم.


39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها