سایه بحران سوریه براجلاس گروه 20 در روسیه

سایه بحران سوریه براجلاس گروه 20 در روسیه
پنج‌شنبه 14 شهريور 1392 - 12:41

العالم - منابع غربی پیش بینی می کنند که سران گروه 20 در سن پترزبورگ در باره سوریه به توافق برسند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، روزنامه فرانسوی گاردین در مقاله ای به چگونگی تعامل روسیه با بحران سوریه پرداخت ، و نوشت : رهبران گروه 20 که از امروز در سن پترزبورگ گردهم آمده اند، درباره سوریه به توافق خواهند رسید؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که همواره قادر به خشمگین کردن آمریکاست، نخواهد توانست راه حلی جایگزین ارائه کند.

در ادامه این مقاله آمده است: روسیه فقط از کشورهای اروپایی و غربی انتقاد نمی کند، بلکه مواضع ناخرسندی خود را به خاورمیانه نیز گسترش داده است به طوری که ترکیه، لبنان، اسرائیل، مصر، تونس، اردن و اراضی فلسطین را نیز شامل شده است.

گاردین تاکید کرد : پوتین از انتقادهای غرب به دلایل داخلی بسیار خرسند است، زیرا پوتین، فرزند جنگ سرد است و سیاست خارجی خود را بر پایه "دشمنان ِ دشمنانم دوستم هستند" بنا می نهد و به این ترتیب هرگونه ناکامی غربی، موفقیتی برای روسیه به شمار می رود.

روزنامه ایندیپندنت نیز در گزارشی درباره اجلاس سران گروه 20 در سن پیترزبورگ، این اجلاس را پرتنش ترین اجلاس بین المللی توصیف کرد و نوشت: در این اجلاس، بحران سوریه بر همه مذاکرات خیمه خواهد انداخت و بیشتر وقت اجلاس را به خود اختصاص خواهد داد و باراک اوباما و ولادیمیر پوتین، درباره موضوع سوریه در برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

باراک اوباما، پیش از شرکت در اجلاس گروه 20، سعی کرد خود را رهبری نشان دهد که قصد تحمیل نظر خود را بر دیگران ندارد و گفت: من درباره استفاده از سلاح شیمیایی خط تعیین نکردم، این خط قرمز را رهبران اکثر مردم جهان تعیین کرده اند.

پوتین نیز ضمن تاکید بر ضرورت ارائه دلیل قانع کننده درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، گفت: اگر چنین دلایلی ارائه شود، امکان دارد مسکو اقدام سازمان ملل برضد حکومت سوریه را بپذیرد.

وی همچنین مخالفت خود را با هرگونه دخالت نظامی در سوریه، خارج از چارچوب سازمان ملل اعلام و تاکید کرد چنین اقدامی در حکم " تجاوز " است. 

پربیننده ترین خبرها