قربانیان سلاح شیمیایی سوریه از کجا آمده‌ بودند؟

قربانیان سلاح شیمیایی سوریه از کجا آمده‌ بودند؟
پنج‌شنبه 14 شهريور 1392 - 18:23

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه، آمریکا را به دروغگویی برای توجیه حمله احتمالی به کشورش متهم کرد و افزود: گروه های مسلح کودکان "روستاهای لاذقیه" را ربودند و پس از انتقال آنان به منطقه غوطه دمشق با سلاح شیمیایی آنها را قتل عام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بثینه شعبان در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: مسئول قتل عام شهروندان سوری در روز 21 اوت، گروه های مسلحی هستند که کودکان و افرادی را از "روستاهای لاذقیه" ربودند و به منطقه غوطه منتقل کردند و آنها را در مکانی حبس کردند و سپس با سلاح شیمیایی به قتل رساندند.

شعبان افزود: آمریکا ادعا می کند که فقط به مراکز نگهداری اسلحه در سوریه حمله خواهد کرد در حالی که در جنگ عراق نیز ادعا می کرد که به مراکز نگهداری سلاح های کشتار جمعی حمله خواهد کرد و با این دروغگویی درپی ضربه زدن به سوریه است.

شعبان اعلام کرد: حمله به سوریه در واقع نقض همه قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و عُرف تعامل بین کشورها محسوب می شود و متأسفانه غرب برای توجیه تجاوزات خود عباراتی مانند حمله را به کار می برد و در تجاوز به عراق، افغانستان و لیبی نیز اصطلاحاتی شبیه حمله را به کار برد.

مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: تجاوز به سوریه اصلاً موجه و مستند به هیچ دلیلی نخوهد بود و غرب تجاوز را بر مذاکرات ملی سوریه، برگزاری کنفرانس ژنو 2 و حل مسالمت آمیز بحران این کشور که خود غرب عامل آن است، ترجیح می دهد.

به گفته شعبان، بهترین کار این است که منتظر گزارش کمیته حقیت یاب سازمان ملل متحد باشیم. به اذعان اعضای کمیته حقیقت یاب؛ دولت سوریه از هیچ تلاشی برای کمک به اعضای کمیته مذکور دریغ نمی کرد. مساله عجیب اینجاست که کمیته حقیقت یاب در روزی که وارد سوریه شد، آمریکا و دیگر کشورهای غربی بدون استناد به هیچ دلیل و مدرکی دولت سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیائی متهم کردند.

شعبان افزود: سوریه از دو و نیم سال پیش تاکنون با چنین اتهامات ناروایی مواجه است و به محض ورود کمیته ای بین المللی به سوریه یا پیشنهاد شدن طرحی یا ایجاد تغییراتی در قانون اساسی یا آغاز تلاش هایی برای حل بحران این کشور، چنین اتهاماتی یکی پس از دیگری متوجه دولت سوریه می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها