ناوگان دریایی روسیه وارد مدیترانه شد

ناوگان دریایی روسیه وارد مدیترانه شد
جمعه 15 شهريور 1392 - 20:02

العالم - در حالی که ناوگان دریایی روسیه وارد دریای مدیترانه شده است، یک منبع نظامی در ارتش این کشور از محموله ویژه ای که ناو هواپیما بر نیکولای فلیچنکوف به زودی به سواحل سوریه حمل خواهد کرد،خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجموعه ای از کشتی های جنگی روسیه از ناوگان دریای سیاه و بالتیک وارد دریایی مدیتراته شدند. در این ناوگان، کشتی های جنگی "نووچرکاسک" و "مینسک" دیده می شود. این دو کشتی قابلیت بارگیری از خشکی را دارند. همچنین کشتی شناسایی "پرازویف" نیز در این ناوگان حضور دارند. این ناوگان در شرق دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل سوریه مستقر خواهد شد.

2 روز پیش نیز کشتی بزرگ ضد زیردریایی"دریادار پانتلیف" وارد شرق دریای مدیترانه شده بود.

همچنین یک منبع نظامی در مقر دریایی ارتش روسیه در سن پترزبورگ به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفته است: کشتی "نیکولای فلیچنکوف" روز جمعه پایگاه دریایی سواستوپل در دریای سیاه را به مقصد مدیترانه با یک محموله ویژه حمل خواهد کرد. این منبع نظامی به جزئیات این خبر اشاره ای نکرده است.

این در حالیست که با توجه به سخنان اخیر مقامات روس، باید محموله ویژه این ناو نیروبر؛ به احتمال زیاد حمل سامانه های دفاعی اس - 300 باشد که روسیه تاکنون از دادن آن به سوریه خودداری کرده بود.

این کشتی که 113 متر طول دارد، قادر است که علاوه بر حمل 20 تانک، 45 نفربر زرهی، 300 نیروی رزمی دریایی را نیز در درون خود جای دهد. کشتی نظامی روسی که به تجهیزات دفاعی سبک مجهز است و 55 خدمه دارد، همچنین توانایی حمل 50 کامیون را دارد که همین مساله حمل محموله اس300 به سوریه را جدی تر می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها