مردم مصر با حمله به سوریه مخالف هستند

مردم مصر با حمله به سوریه مخالف هستند
جمعه 15 شهريور 1392 - 23:06

احزاب و شخصیت های سیاسی مصر از آمریکا به علت تلاش برای تجاوز به سوریه انتقاد کردند و از اتحادیه عرب خواستند که غرب را به دخالت در امور داخلی سوریه تحریک نکند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در مصر مخالفت ها با حمله احتمالی آمریکا به سوریه همچنان ادامه دارد و مسئولان مصری اعلام می کنند که ارتش سوریه از توانمندی های بالائی برخوردار است و متحد ارتش مصر محسوب می شود و شخصیت ها و کارشناسان سیاسی نیز از اتحادیه عرب به علت حمایت از تجاوز به سوریه انتقاد کردند .  
جوزف نسیم عضو دفتر سیاسی حزب جبهه دمکراتیک مصر روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: اتحادیه عرب شامل گروهی خودفروخته است که فقط برای تخریب و تضعیف کشورهای عربی تلاش می کنند لذا این نهاد منطقه ای هیچ بازده و فایده ای ندارد و امیدوارم که منحل شود.
حمدی الفخرانی عضو ارشد جبهه نجات ملی مصر نیز در مصاحبه با العالم با بیان اینکه ملت مصر مخالف دخالت نظامی آمریکا در سوریه است، گفت: ارتش سوریه از توانمندی های بالائی برخوردار است.
مراکز حقوقی طرح های مختلفی را برای حل سیاسی بحران سوریه به دور از دخالت خارجی پیشنهاد کرده اند که این طرح ها شامل توقف خونریزی ها و تشکیل دولت موقت با مشارکت همه گروه های سیاسی است و از برخی کشورهای عربی می خواهند که از تحریک غرب برای تجاوز به سوریه اجتناب کنند.
نجیب جبرائیل عضو سازمان حقوق بشر مصر در مصاحبه با خبرنگار العالم بر لزوم جلوگیری از قاچاق اسلحه به سوریه تأکید کرد و گفت: کشورهای عربی نباید اجازه بدهند که نیروهای خارجی و اسلحه از خاک این کشورها به سوریه منتقل شود و اتحادیه عرب نیز باید اجلاسی فوق العاده را برای بررسی مساله تشکیل دولت ائتلافی موقت در سوریه برگزار کند
مردم مصر درباره تکرار تجربه جنگ عراق هشدار می دهند و رژیم صهیونیستی را ذینفع تجاوز به سوریه می دانند  و خواستار حمایت از مردم سوریه به هر نحو ممکن هستند و معتقدند که هدف آمریکا فقط سوریه نیست بلکه تجزیه منطقه خاورمیانه است .

Swh -09-19-47

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها