واکنش تونس به خبر ایجاد پایگاه آمریکا در مرز الجزایر

واکنش تونس به خبر ایجاد پایگاه آمریکا در مرز الجزایر
يکشنبه 17 شهريور 1392 - 12:04

وزارت امورخارجه تونس هرگونه توافق یا طرح مشترک با آمریکا برای ایجاد پایگاه نظامی واشنگتن در جنوب تونس و در مرزهای این کشور با الجزایر را تکذیب کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امورخارجه تونس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: برخی از سایت های ارتباط اجتماعی و رسانه ها، اخباری درباره طرح مشترک تونس و آمریکا برای ایجاد پایگاه نظامی واشنگتن در مرزهای تونس و الجزایر منتشر کرده اند، که این اخبار به هیچ وجه صحت ندارند و تونس وجود چنین طرحی را از اساس تکذیب می کند.
رسانه های تونسی و برخی پایگاه ای ارتباط اجتماعی، هفته گذشته از طرح مشترک تونس و آمریکا خبر داده بودند که به آمریکا اجازه می دهد در منطقه الرماده در جنوب شرقی تونس پایگاه نظامی ایجاد کند.
گروه "انصار الشریعه" سه شنبه گذشته، در واکنش به اقدام دولت تونس در قرار دادن این گروه در فهرست سازمان های تروریستی، دولت را به بستن قرارداد با آمریکا برای ایجاد پایگاه آمریکایی در منطقه الرماده و زمینه سازی شکل گیری منطقه حائل مرزی در این بخش از کشور تونس متهم کرده بود.
"ژاکوب والس" سفیر آمریکا در تونس، در آوریل گذشته اخبار مربوط به تلاش آمریکا برای انتقال مقر فرماندهی آفریقایی خود از پایگاه اشتوتگارت در آلمان به تونس را تکذیب کرده بود.
دولت تونس هفته گذشته مرزهای خود با کشور الجزایر و لیبی را به مدت یک سال به عنوان منطقه حائل نظامی اعلام کرد، و این مدت را بر اساس شرایط قابل تمدید دانست.
منصف المرزوقی، رئیس جمهور تونس، هدف از این اقدام را در امان نگه داشتن کشور از تهدیدهای امنیتی و مقابله با قاچاق سلاح به تونس به ویژه از طریق کوه های "الشعانبی" در ایالت "القصرین" در مرزهای این کشور با الجزایر اعلام کرد.

ارتش تونس در این منطقه، همچنان در حال درگیری با عناصر مسلح وابسته به القاعده مغرب است.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها