تایمز: عربستان برای تروریست‌ها سلاح‌های جدید می‌فرستد

تایمز: عربستان برای تروریست‌ها سلاح‌های جدید می‌فرستد
يکشنبه 17 شهريور 1392 - 20:09

العالم - به نوشته یک روزنامه انگلیسی، به زودی سلاح های ضد تانک و موشک های زمین به هوای جدید در کنار دیگر تجهیزات متعارف و غیر متعارف، در اختیار تروریست های سوری موسوم به ارتش آزاد قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: عربستان و برخی کشورهای عربی دیگر با سوء استفاده از حمله احتمالی آمریکا به سوریه، با کمک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا محموله های جدید تسلیحاتی برای گروه های مسلح فعال در سوریه آماده  و ارسال می کنند.

هماهنگ کننده گروه مسلح ارتش آزاد سوریه در کشورهای حاشیه خلیج فارس می گوید: ارتش آزاد با برخی کشورهای عربی برای تأمین محموله هائی شامل سلاح های ضد تانک، موشک های زمین به هوا و دیگر سلاح های کوچک مذاکره می کند.

بنا بر فعالیت های اخیر دشمنان نظام سوریه، گروه های مسلح سوری برای اولین بار از زمان آغاز بحران از حمایت نظامی هوائی آمریکا به صورت مستقیم برخوردار خواهند شد.عربستان هم با هماهنگی ترکیه، قطر و اردن و تحت نظارت سازمان سیا به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های مسلح فعال در سوریه می پردازد.

به نوشته تایمز فعالیت های کشورهای عربی در حالی سرعت بیشتری به خود گرفته است که برخی از آنها به خصوص عربستان از تاخیر در حمله به سوریه از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ناراضی هستند، زیرا عربستان از چند ماه پیش آمریکا را برای حمله به سوریه ترغیب و تحریک می کرده است. بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان از چند ماه پیش پیوسته به آمریکا سفر می کند تا دولت واشنگتن را به حمله نظامی به سوریه وادار کند.

این روزنامه انگلیسی افزود: محموله های تسلیحاتی از طریق مرزهای اردن و ترکیه به خاک سوریه منتقل می شود.با وجود افزایش ارسال محموله های تسلیحاتی به سوریه و تصمیم قاطع عربستان برای تضعیف سوریه، اما ریاض خواهان سرنگونی فوری نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیست، چون از به قدرت رسیدن گروه های افراطی نگران است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها