سفر کری به انگلیس برای بررسی حمله به سوریه

سفر کری به انگلیس برای بررسی حمله به سوریه
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 09:02

وزير خارجه آمريكا كه در صدد جلب حمايت كشورهاي اروپايي برای حمله نظامي به سوريه به قاره اروپا سفر كرده است، پس از ورود به فرودگاه لندن به هتلی که برای اقامتش در نظر گرفته شده بود منتقل شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزير خارجه آمريكا قرار است با مقامات انگليسي در باره سوریه رايزني كند.
کری در آغاز سفر چهار روزه اروپايي خود، روز شنبه به ليتواني و فرانسه سفر كرده بود.
وي در ليتواني با کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و برخي از وزيران خارجه اين اتحاديه كه در ويلينوس تشكيل جلسه داده بودند، ديدار گفت و گو كرد.
كري سپس به فرانسه رفت و در پاريس با لوران فابيوس وزير خارجه آن كشور درباره سوريه رايزني كرد.

فرانسه تنها كشور اروپايي است كه همچنان بر همراهي خود با حمله نظامي آمريكا به سوريه تاكيد دارد.
وزير خارجه آمريكا پس از ديدار و گفت و گو با نمايندگان اتحاديه عرب در پاريس، به لندن سفر كرده است. این سفر در حالی صورت می گیرد که دولت انگلیس به عنوان اصلی‌ترین متحد آمریکا با رأی منفی پارلمان این کشور مواجه شده، و از هرگونه مشارکت در جنگ احتمالی علیه سوریه و همراهی با واشنگتن در این باره بازمانده است.
آمریکا با متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی، این مساله را به عنوان بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه سوریه قرار داده و درصد جلب حمایت دیگر کشورها است.
کنگره آمریکا قرار است اواخر این هفته در مورد حمله نظامی به سوریه تصمیم‌گیری کند. شواهدی که دولت آمریکا به نمایندگان ارائه کرده، هنوز نتوانسته رأی مثبت کنگره را تضمین کند و سرنوشت این طرح هنوز نامشخص است. 
 

پربیننده ترین خبرها