تکفیری ها هزاران خانواده سوری را کوچانده اند

گزارش خبرنگار العالم از رنج آوارگان سوری

گزارش خبرنگار العالم از رنج آوارگان سوری
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 15:18

دمشق (العالم)- گروههای مسلح و تکفیری در سوریه با وابستگی های فرقه ای ومذهبی ،هزاران خانواده را از منازل خود آواره کرده اند.

دوربین شبکه العالم به محل اقامت بسیار ساده زنی آواره به نام "ام حسن" رفت که با دختر و پسرانش به دور از خانه و کاشانه خود زندگی می کند ،این خانواده از آنجایی که اهل طایفه مشخصی بودند از ابتدای حوادث از یکی از مناطق ریف دمشق کوچانده شدند.
این زن آواره سوری درباره اقدامات تروریستهای تکفیری گفت: یک سال و سه ماه است که ما خارج از منزل خود زندگی می کنیم؛ افراد مسلحی به منزل ما آمدند و خود را عضو ارتش آزاد معرفی کردند و پس از سرقت اموال خانه ما را از منزلمان آواره کردند؛ بنابراین نتوانستیم در منطقه خود باقی بمانیم .
ام حسن افزود: پس از حمله به منزلمان آواره شدیم، افراد مسلح به برادر زاده ام گفتند اگر همسرش سنی بود در عرض نیم ساعت به خانه اش بازگردانده می شد؛ اما اگر شیعه باشد وی را می کشیم و تاکنون نیزهیچ خبری از وی نداریم.
بدین ترتیب همسر یکی از نزدیکان ام حسن ربوده شد و وی نیز زمانی که افراد مسلح وابسته به القاعده وارد منزلشان شدند ، فرزندان خود را فراری داد.
وی می گوید: اگر فرزندانم نبودند نمی دانستم چگونه این روزهای سخت را تحمل کنم.
ام حسن خاطرنشان کرد: افراد مسلح پیشانی بندهای سیاهی مانند اعضای القاعده بسته بوده و ظاهر وحشتناکی داشتند، هفت نفر از آنان وارد منزل ما شده و باعث وحشت ما شدند.
حیدر،علی ،حسن و فادی از فرزندان خردسال ام حسن هستند که اوقات خود را در پس دیوارهای خانه ای محقر  می گذرانند  و با اسباب بازیهایی که همسایه ها در اختیار آنان قرار می دهند، خودشان را سرگرم می کنند.
داستان آوارگی و فرار از دست عناصر تکفیری و تروریست زخم عمیقی است که درد آن بر دلهای بسیاری از مردم سویه رسوخ کرده است؛ و پایانی بر آن متصور نیست و آوارگان آرزوی بازگشت به منازل خود را دارند.
Fz-9-7-30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها