پلیس استانبول بار دیگر با معترضان درگیر شد

پلیس استانبول بار دیگر با معترضان درگیر شد
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 22:02

پلیس ترکیه امروز (دوشنبه) بار دیگر با صدها تظاهرکننده در استانبول درگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تظاهرکنندگان در اعتراض به برخورد خشونت آمیز پلیس با دختری چهارده ساله که در تظاهرات ضد دولتی ماه ژوئن به حالت کما رفته بود، در استانبول تجمع کردند.

نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان که شعار محاکمه عاملان مصدومیت "برکین اِلوان" چهارده ساله را سرمی دادند، از گاز اشک آور استفاده کردند.

به گزارش فرانس پرس؛ تظاهرکنندگان نیز که اغلب آنها ماسک زده بودند و عضو گروه های چپ افراطی هستند، به سوی نیروهای پلیس سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب کردند و موانعی را در خیابان ها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای پلیس گذاشتند.

بسیاری از تظاهرکنندگان در این درگیری زخمی و مصدوم و تعداد زیادی نیز بازداشت شدند.

پلیس ترکیه روز جمعه گذشته نیز ده ها دانشجوی یکی از دانشگاه های آنکارا را که به طرح احداث جاده ای از میان محوطه فضای سبز دانشگاه معترض بودند، متفرق کرد.

پلیس همچنین شنبه شب با تظاهرکنندگانی که برای اعلام حمایت خود از دانشجویان آنکارا، در میدان تقسیم استانبول تظاهرات می کردند، درگیر شد.

ترکیه از ماه ژوئن شاهد تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به طرح بازسازی میدان تقسیم است که طبق اعلام اتحادیه پزشکان این کشور؛ 5 نفر در درگیری های تظاهرکنندگان و پلیس کشته و 8 هزار نفر نیز زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها