عملیات گسترده ارتش مصر در صحرای سینا

عملیات گسترده ارتش مصر در صحرای سینا
سه شنبه 19 شهريور 1392 - 12:02

ارتش مصر در ادامه عملیات خود برای پاکسازی عناصر مسلح در صحرای سینا، حملات خود علیه مراکز استقرار این عناصر را ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در عملیات ارتش مصر در روز دوشنبه در صحرای سینا 9 شبه نظامی تندرو وابسته به جریان القاعده کشته شدند. ارتش مصر چند روزی است تدابیر امنیتی در صحرای سینا را تشدید کرده است و به مواضع گروه های شبه نظامی اسلامگرا حمله می کند.

"انصار البیات المقدس" مسئولیت حمله تروریستی نافرجام روز یکشنبه علیه وزیر کشور مصر را برعهده گرفته است و وعده داده در انتقام به سرکوب اسلامگرایان در مصر، حملات بیشتری را انجام خواهد داد.

روز گذشته در عملیات ارتش در شهر شیخ زوید در نزدیکی رفح 9 تن از شبه نظامیان کشته و 10 تن دیگر بازداشت شدند.

وزارت کشور مصر پس از ترور نافرجام وزیر کشور تصمیم گرفته شبه نظامیان را در صحرای سینا به صورت کامل پاکسازی کند. گفته می شود انصار بیت المقدس که پس از گروه سلفی جهادی سینا با 5000 هزار عضو دومین گروه بزرگ شبه نظامی در این منطقه است بین 700 تا 1000 عضو دارد.

همچنین در حادثه ای دیگر روز گذشته افراد مسلح به خودروی محمد بدر ازبنیانگذاران جنبش تمرد که باعث خلع محمد مرسی از قدرت شد، حمله کردند. اگرچه وی در این حادثه آسیبی ندید، اما خودروی وی همراه با اسناد مربوط به کمیته بازنویسی قانون اساسی که بدر عضو آن است، ربوده شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها