دیدگاه فعالان مصری درباره رابطه با رژیم صهیونیستی

دیدگاه فعالان مصری درباره رابطه با رژیم صهیونیستی
سه شنبه 19 شهريور 1392 - 20:50

قاهره(العالم)- فعالان سیاسی مصری در سمیناری به مناسبت دومین سالگرد به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی در مصر، خواهان بازنگری در روابط قاهره با تل آویو شدند.

"ضیاء الصاوی" فعال سیاسی مصری روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار العالم با تاکید بر این که حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره به مثابه تاکید بر  تداوم انقلاب مصر بود، گفت: انقلابیون مصر جز با کنار گذاشتن معاهده کمپ دیوید، نمی توانند انقلاب خود را پیروز شده بدانند.

وی از این که این مراسم در شرایطی برگزار می شود که مصری ها احساس می کنند کمپ دیوید و مفاد آن همچنان بر جامعه مصر حاکم است، ابراز تاسف کرد.

"حزب کار" مصر به مناسبت دومین سالگرد به آتش کشیده شدن پرچم رژیم صهیونیستی در قاهره، سمیناری را برای بررسی روابط مصر و این رژیم برگزار کرد.

به عقیده برخی فعالان سیاسی روابط مصر و رژیم صهیونیستی، در سایه حکومت اخوان المسلمین از مصونیت برخوردار شد؛ ولی با وجود تغییر این نظام به نظر می رسد که نظام جدید نیز ضرورت تحول در روابط مصر و رژیم صهیونیستی را نادیده گرفته و مسیر گذشته را ادامه دهد.
"مجدی احمد حسین" رئیس جدید حزب کار مصر به خبرنگار العالم گفت: اختلاف اساسی در این خصوص با اخوان المسلمین این بود که آنها توافقنامه کمپ دیوید را مسئله اساسی نمی دانستند و تلاش کردند روابط را ادامه دهند و از هرگونه تنش با آمریکا و "اسرائیل" اجتناب کنند.

وی ادامه داد: بر خلاف انتظار در زمان اخوان روابط دو طرف بویژه در زمینه همکاری های امنیتی و نظامی در صحرای سینا، مستحکم تر شد و این امر همچنان ادامه دارد.

با وجود تغییر قدرت در مصر و روی کار آمدن دو نظام جدید در این کشور، به علت پایبندی تصمیم گیرندگان سیاسی به کمپ دیوید به بهانه عمل به توافقنامه های بین المللی، روابط مصر و رژیم صهیونیستی همچنان به قوت خود باقی است.

9/10- tok

 

 

پربیننده ترین خبرها