مخالفان سوریه با خبرنگار ایتالیایی مانند حیوان رفتار کردند

مخالفان سوریه با خبرنگار ایتالیایی مانند حیوان رفتار کردند
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 13:45

خبرنگار ایتالیایی که از دست گروه های مسلح در سوریه آزاد شده گفت که عناصر مسلح با وی مانند حیوان رفتار کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "دومینیکو کو ییریکو" خبرنگار ایتالیایی در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: گروههای مسلح با او مانند حیوان رفتار کردند.
وی در ششم ماه آوریل از طرف روزنامه ایتالیایی "لاستامیا" از طریق خاک لبنان به سوریه اعزام شد، اما چهار روز بعد نزدیک شهر "قصیر" توسط افراد مسلح ربوده شد و بعد از گذشت 5 ماه آزاد شد.
یک محقق بلژیکی نیز کرییویکو 62 ساله را همراهی می کرد که هر دو با هم در خاک سوریه ربوده شدند.
این خبرنگار ربایندگان خودش را گروهی جوان توصیف کرد که در سودای کسب پول بودند؛ آنها دوبار تظاهر کردند که می خواهند وی را اعدام کنند به گونه ای که یک بار یکی از افراد مسلح سلاح خود را به سمت سرش نشانه گرفت.
این خبرنگار با اشاره به همراهی و سفرهای طولانی خود با گروههای مسلح در داخل سوریه و دست به دست شدن وی بین گروههای مسلح گفت: ربایندگان فقط به پول و سلاح توجه داشتند و روزهای خود را با سیگار کشیدن و مشاهده فیلم های قدیمی مصری یا برنامه های کشتی آمریکایی در تلویزیون می گذراندند.
کرییویکو خاطرنشان کرد: این گروهها از اعتماد غرب برخوردارند اما در واقع آنها از انقلاب برای مصادره اراضی و ربودن مردم برای کسب فدیه به منظور پر کردن جیب های خود ارتزاق می کنند.
وی بعد از آزادی و دیدار با "اتریکو لیتا" نخست وزیر ایتالیا گفت: به موجب تکلیف اخلاقی که بر دوش دارم، باید بگویم که دولت "بشار اسد" از گاز سارین یا هر گاز دیگری در حومه دمشق استفاده نکرده است.

وی تاکید کرد: در خلال گفت وگویی که با شورشیان داشت به این موضوع دست یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها