تحلیلگر صهیونیست: طرح حمله به سوریه ناکام ماند

تحلیلگر صهیونیست: طرح حمله به سوریه ناکام ماند
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 14:22

تحلیلگر مسائل سیاسی کانال دو رژیم صهیونیستی با اشاره به تردید کشورها در خصوص طرح آمریکا برای حمله به سوریه، تأکید کرد؛ رئیس جمهور آمریکا نتوانست کشورها را برای این حمله متقاعد کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "عراد نیر" گفت: "اوباما با ورطه بزرگی روبرو است. وی در متبلور کردن ائتلاف بین المللی برای حمله به سوریه ناکام ماند. مسئولان فرانسه همپیمان قدیمی آمریکا اعلام کرده اند تا قبل از صدور گزارش بازرسان اعزامی سازمان ملل به سوریه، منتظر می مانند."
وی افزود: "اکثریت اعضای کنگره و مردم آمریکا با اقدام نظامی علیه سوریه مخالفند، و اوباما از ارائه یک طرح جامع و کامل برای حل بحران سوریه، عاجز و ناتوان است."
این کارشناس صهیونیست خاطرنشان کرد: "روسها با اعزام ناوگانهای خود به شرق دریای مدیترانه، بحران موشک های کوبا را در اذهان تداعی کردند؛ به نظر می رسد پوتین غوطه ور شدن اوباما در ورطه سوریه را به پی ریزی طرح سازش با او، ترجیح می دهد."
وی تأکید کرد: "به نظر می رسد که اوباما بیشتر از بشار اسد تحت فشار است."
گزارشگر کانال دو رژیم صهیونیستی در لندن نیز خاطرنشان کرد: "تاثیر گذاری مواضع کشورهای اروپایی از آرای کنگره آمریکا در خصوص اقدام نظامی علیه سوریه، کمتر نیست. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای جلب آرای موافق متحدان اروپایی عازم لیتوانی شد و با وزرای امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا دیدار کرد. ولی با این حال کشورهای اروپایی با اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت کردند."
این گزارشگر خاطرنشان کرد: "مسئولان اروپایی ترجیح می داهند تا زمان اعلام نتایج تحقیقات بازرسان اعزامی سازمان ملل متحد به سوریه خویشتن داری و از دست زدن به اقدامی شتابزده خودداری کنند."

پربیننده ترین خبرها