اعتراض بزرگ به دستمزدها در کشور نفت خیز عربستان

اعتراض بزرگ به دستمزدها در کشور نفت خیز عربستان
يکشنبه 24 شهريور 1392 - 11:05

فعالان عربستانی بار دیگر برای درخواست افزایش حقوق و دستمزدها در این کشور نفت خیز فراخوان دادند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم شهروندان عربستانی این فراخوان را در پایگاههای ارتباط اجتماعی برای درخواست افزایش حقوق در عربستان به شدت دنبال می کنند، چرا که بسیاری از این شهروندان در تامین هزینه های زندگی روزمره خود با مشکلات روزافزونی مواجه هستند.

در دو ماه گذشته نیز فعالیت گسترده ای از سوی طرفداران این فراخوان با عنوان «دستمزد برای رفع نیاز کافی نیست» آغاز شد.

استقبال از این  فراخوان بسیار چشمگیر و فراتر از پیش بینی ها بود به صورتیکه در توییتر بیش از 17 میلیون نوشته درباره این موضوع در دو هفته آغاز این فراخوان در ماه ژوئیه منتشر شده است.

هدف از این فراخوان تلاش برای متقاعد کردن "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان به صدور فرمانی برای افزایش حقوق است؛ این اقدام نگاهها را به مشکلات بحران فقر در عربستان و قرار داشتن ثروت نفتی عظیم این کشور در دست گروهی اندک جلب کرده است.  

با افزایش جمعیت عربستان از 7 میلیون نفر در دهه هفتاد قرن گذشته به حدود 30 میلیون نفر در سال 2012 ، اکنون شهروندان تحصیل کرده بسیاری هستند که انتظارات زیادی دارند.

تصویری در توییتر از یک زن و شوهر عربستانی با کودک شان منتشر شده است که در وضع بسیار بدی در یک کاروای زندگی می کنند؛ زیر این تصویر این عبارت نوشته شده است «عربستان 5 میلیون دلار به مصر کمک کرد، آیا اینها مستحق تر نیستند».

کاربران توییتر همچنین از انتشار گزارشی ابراز نارضایتی کردند که نشان می دهد یکی از شاهزادگان نیم میلیون دلار برای 15 دقیقه گپ زدن با کریستین استوارت بازیگر هالیوودی پرداخت کرده است.

"هاروی وینستون" کارگردان امریکایی در مراسم معرفی فیلم جدیدش "12.12.12"، در جشنواره سینمایی تورنتوی کانادا، فاش کرد: یک شاهزاده عرب، مبلغ پانصد هزار دلار برای 15 دقیقه گپ زدن با کریستین استوارت، بازیگر زن هالیوود پرداخت کرد.

جامعه عربستان اجازه بررسی علنی این مشکلات را نمی دهد و ترجیح می دهد این مشکلات علنی نشود و برخی معتقدند این فراخوان وجهه کشور را خراب می کند.

"عبدالرحمن السدحان" دبیرکل هیأت وزیران عربستان این فرخوان در توییتر را محکوم و آن را «فتنه» ای توصیف کرد که آن را افرادی هدایت می کنند که به گفته او، خوش ندارند عربستان در میان کشمکش ها و درگیری های برخی از کشورها، در صلح و ثبات به سر ببرد.!!

پربیننده ترین خبرها