افزایش شکایت مردان کردستان از خشونت زنان!

افزایش شکایت مردان کردستان از خشونت زنان!
يکشنبه 24 شهريور 1392 - 19:23

دبیر "اتحادیه مردان کردستان عراق" نسبت به افزایش خشونت زنان کردستان عراق علیه شوهران خود ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، برهان علی فرج گفت: آمار اتحادیه حاکیست، خشونت زنان علیه مردان و تشکیل پرونده های شکایت مردان از زنان در دادگاه های این منطقه رو به افزایش است.  

به گفته برهان، در سال 2008 میلادی 33 شکایت مردان علیه زنان، در سال 2009 میلادی 59 شکایت، در 2010 میلادی 86 شکایت، در 2011 میلادی 111 شکایت، در 2012 میلادی 163 و در نیمه اول سال 2013 میلادی 41 شکایت مطرح شده است. البته این آمار از سوی منابع مستقل مورد تاکید قرار نگرفته است.

وی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ادامه داد: مردان شاکی از طبقات مختلف جامعه بوده و برخی از آنان شکایتهای بی سابقه ای را مطرح می کنند. ضرب و شتم مردان، اذیت و آزار جسمی و روحی، محروم کردن مردان از کودکان، مصادره دستمزد مردان و بیرون کردن مرد از خانه، از مهمترین علل شکایت مردان از زنان بوده است.

دبیر اتحادیه مردان کردستان گفت: هیچ قانونی برای دفاع از حقوق مردان در برابر خشونت زنان وجود ندارد، در حالی که قوانین مدافع حقوق زنان بسیار زیاد است، لذا عمده شکایات مطرح شده از سوی مردان علیه زنان در دادگاه به نفع زنان تمام می شود و حتی برخی از دادگاه ها، از پذیرش شکایت مردان علیه زنان خودداری می کنند. 

برهان سپس با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در شمال عراق گفت: در سال 2012 میلادی 5600 مورد طلاق در منطقه ثبت شده که نشان می دهد تشکیل خانواده نه بر اساس عشق بلکه بر اساس مسائل غریزی و مادی بوده است.    

به گفته رئیس اتحادیه مردان کردستان عراق، این اتحادیه در سال 2009 میلادی مجوز فعالیت به عنوان یک سازمان غیردولتی را به دست آورده و اولین سازمان در نوع خود در عراق است که در برابر اتحادیه ها و سازمان های ویژه زنان ایجاد شده است.

شعار این سازمان، "عشق به وطن و خانواده، زندگی جدید و پدر فداکار" بوده و در حال حاضر دارای هفت هزار عضو می باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها