تخریب صدها تونل بین غزه و مصر در یک ماه

تخریب صدها تونل بین غزه و مصر در یک ماه
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 09:50

العالم - سخنگوی ارتش مصر به تخریب صدها تونل در مناطق هم مرز با غزه طی یک ماه گذشته اذعان کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد علی" سخنگوی ارتش مصر دیروز با اشاره به اینکه ارتش از ماه ژوئن تاکنون 152 تونل مرزی قاچاق بین غزه و مصر را تخریب کرده است، گفت: ساختمان هایی هم که نزدیک خط مرزی تهدیدی امنیتی محسوب می شد، تخریب شده اند.

احمد علی در کنفرانسی خبری با اشاره به عملیات گسترده ارتش مصر علیه شبه نظامیان تکفیری سلفی در مناطق صحرای سینا، مدعی همکاری آنها با برخی گروه ها در غزه شد و افزود: در برخی از این تونل ها نارنجک هایی با آرم گردان های عزالدین  قسام کشف شده است. همچنین کشف تعدادی موشک های ضد هوایی و پاراگلایدرهای موتوری نشان می دهد که این گروه ها روش جدیدی را برای اجرای حملات در نظر گرفته اند.

سخنگوی ارتش مصر با اشاره به اینکه دولت مصر قصد ایجاد منطقه حائل در مرز غزه را ندارد، تاکید کرد که ساختمان های احداث شده در مناطق مرزی با فاصله های 500 تا 1000 متری از مرز به عنوان تهدید امنیتی تخریب خواهند شد.

وی افزود: از زمان خلع محمد مرسی رئیس جمهور مصر 100 نظامی مصری کشته و 140 تن مجروح شدند. همچنین از زمان آغاز عملیات ارتش مصر در صحرای سینا، 309 نفر شبه نظامی تکفیری سلفی بازداشت شدند.

احمد علی خاطرنشان کرد: روز جمعه دو بمب در زیر یک پست نظارت ارتش مصر در صحرای سینا کشف شد. سیم هایی که بمب را به ماشه متصل می کرد تا داخل یک تونل مرزی امتداد یافته بودند.

بسته شدن تونل های غزه با توجه به محاصره کامل این منطقه فشارهای بسیاری را به فلسطینی ها وارد کرده است، چرا که با توجه به منظم نبودن فعالیت گذرگاه رفح، تونل ها تنها راه تأمین نیازهای اساسی مردم غزه به شمار می آیند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها