فاز جدید سرکوب شیعیان در بحرین کلید خورد

فاز جدید سرکوب شیعیان در بحرین کلید خورد
سه شنبه 26 شهريور 1392 - 19:37

دبیرکل جمعیت وفاق بحرین تلاش وزارت دادگستری این کشور برای بستن "شورای علما" را تلاشی در جهت تعرض به شیعیان بحرین دانست.

به گزارش روز سن شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شيخ "علي سلمان" در صفحه تویتر خود نوشت: اقداماتی که به منظور بستن شورای علما صورت می گیرد، هیچ توضیحی جز تعرض به طایفه شیعیان در بحرین ندارد.

وی خاطرنشان کرد: منهدم کردن مساجد، مساله ای بود که گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی آن را به طور مستند ثابت کرد؛ اما مساله ای که به آن افزوده می شود، ادامه یافتن روند تعرض و تجاوز به مساجد و حسینیه های شیعیان و عدم بازخواست عاملان این گونه تجاوزات است.

دبیرکل جمعیت وفاق افزود: مساله دیگر، نشنیده گرفتن ناسزاگویی هایی است که برخی از نویسندگان و خطیبان کشور برضد شیعیان سر می دهند. مهم تر از آن، تبعید اجباری شیخ "حسین نجاتی" است. در سراسر کشور سب و شتم و ناسزاگویی به شیعیان فراگیر شده است و رهبران و بزرگان شیعه در زندان ها به سر می برند و شهروندان شیعه نیز از حقوق شهروندی به ویژه حق استخدام در ادارات عمومی و نظامی محرومند و همه این ها یک توضیح ساده دارد و آن، سرکوب شیعیان در بحرین است.

شیخ علی سلمان تاکید کرد که گروهک بندر و همدستانش در رژیم بحرین، تعرض به شیعیان و به حاشیه راندن آن ها به منظور تضعیف این طایفه است، اما سنت خدا همچنان در جریان خواهد بود و شیعیان و سنی ها در بحرین برقرار خواهند بود و تنها، کسانی در زباله دان تاریخ خانه خواهند کرد، که تلاش کنند طایفه های مسلمان را مورد تعرض قرار دهند.

وزارت دادگستری بحرین، اعلام کرد که با ارائه دادخواستی، تعطیلی فعالیت های "شورای اسلامی علما" و توقیف اموال و بستن مقر آن را خواستار شده است، زیرا آن را سازمانی غیرقانونی می داند که بر پایه ای خلاف قانون اساسی تشکیل شده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها