اعتراض بی سابقه اروپا به سرکوب ها در بحرین

اعتراض بی سابقه اروپا به سرکوب ها در بحرین
سه شنبه 26 شهريور 1392 - 21:56

العالم - پارلمان اروپا در چهارمین بیانیه خود رژیم آل خلیفه را مسئول کشتار معترضان دانست و خواستار محاکمه عوامل جنایت ها در بحرین شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چهارمین بیانیه اتحادیه اروپا در مورد بحرین پس از آغاز انقلاب این کشور بر خلاف بیانیه های پیشین با موافقت اکثر جناح های پارلمان اروپایی صادر شد و به همین دلیل از اعتبار بیشتری در داخل پارلمان برخوردار است.

صدور این بیانیه یک جنگ سیاسی تمام عیار بود؛ به گونه ای که جناح راست محافظه کار نتوانست بر جنایات آل خلیفه سرپوش بگذارد.

"شارل تانوک" نماینده جناح محافظه کاران در پارلمان اروپا روز سه شنبه به خبرنگار العالم گفت: رژیم بحرین اشتباهات بزرگی مرتکب شده و از دوسال پیش تاکنون گزارش های دروغینی درباره کارآمدی پلیس در کنترل بدون خشونت اعتراضات ارائه داده است.

وی تاکید کرد: حکومت بحرین مسئول جنایات مرتکب شده در این کشور است و باید فورا مسئولان و عوامل این فجایع را محاکمه کند.

بیانیه پارلمان اروپا که به طور مفصل به ذکر موارد نقض حقوق بشر در بحرین پرداخته است؛ آزادی فوری و بدون شرط تمامی زندانیان سیاسی، توقف فوری تمام اقدامات سرکوبگرانه و قانون شکنی های قضایی، اجرای اصلاحات دموکراتیک و ازسرگیری گفتگوهای جدی و فراگیر برای تحقق آشتی ملی را خواستار شده است.

این بیانیه همچنین خواهان رفع ممنوعیت از برگزاری تظاهرات به خصوص در منامه پایتخت بحرین، لغو تصمیمات اخیر وزارت دادگستری علیه فعالان سیاسی، اتخاذ راهکار شفاف اتحادیه اروپا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال بحرین و زندانیان سیاسی این کشور شده است.

ییلکو کاسین نماینده پارلمان اروپا نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: نمی دانم طرف بحرینی چه رفتاری خواهد کرد، اما ما خواهان اتخاذ مواضع شفاف توسط اتحادیه اروپا هستیم تا واقع نگری خود را ثابت کنیم و اگر برای اصول اساسی خود احترام قائلیم باید خواهان چنین سیاستی باشیم.

پارلمان اروپا به مقامات بحرین نسبت به امور خلاف قوانین بین المللی از جمله سلب تابعیت از معارضان سیاسی هشدار داد.

پارلمان اروپا همچنین بر اساس اطلاعاتی که از آخرین گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر به دست آورده خواستار توقف فوری نقض حقوق کودکان شد. براساس این گزارش که از مشاهدات شاهدان عینی گردآوری شده نموه های متعدد از شکنجه و بد رفتاری با کودکان در طول دوران بازداشت ثبت گردیده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها