دیدار جداگانه هیأتهای روسی و آمریکایی با بشار اسد

دیدار جداگانه هیأتهای روسی و آمریکایی با بشار اسد
چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 20:15

رئیس جمهوری سوریه امروز در دیدارهایی جداگانه هیأتهایی را از آمریکا و روسیه به حضور پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با "سرگئی ریابکوف" معاون وزیرامور خارجه روسیه و هیأت همراهش دیدار و درباره تحولات اوضاع در سوریه گفت وگو کرد.

بشار اسد در این دیدار از مواضع دولت روسیه در حمایت از سوریه در برابر هجمه بی رحمانه و تروریسم تکفیری، که از پشتیبانی کشورهای غربی و منطقه ای و عربی برخوردار است؛ قدردانی کرد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که مواضع روسیه در حمایت از سوریه، امیدها برای ترسیم نقشه تازه ای از معادلات بین المللی را زنده می کند.

ریابکوف در این دیدار با تأکید بر پایبندی روسیه بر مواضع خود در قبال بحران سوریه خاطر نشان کرد که موضع گیری روسیه بر پایه دستیابی به راه حل سیاسی و پایبندی به قوانین بین المللی استوار است؛ قوانینی که توسل به خشونت و زور را نمی پذیرد و حق ملت ها را در تعیین سرنوشت، به رسمیت می شناسد.

وی تاکید کرد: مساله سوریه، به اولویتی برای روسیه و محور سیاست های بین المللی این کشور تبدیل شده است.

معاون وزیر امورخارجه روسیه همچنین برضرورت ادامه رایزندی و هماهنگی ژرف و عملی میان رهبران دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار، دکتر "فیصل مقداد" معاون وزیر امورخارجه سوریه، "سرگئی ورشینین" رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امورخارجه روسیه، "دیمتری دوگادکین" رئیس بخش اداری وزارت امورخارجه، "کنستانتین سریدنیاکوف" رئیس دفتر معاون وزیر امور خارجه و همچنین "عظمت الله کول محمدُف" سفیر روسیه در دمشق نیز حضور داشتند.

دیدار هیأت آمریکایی با رئیس جمهور سوریه

صبح امروز نیز هیأتی آمریکایی مشتمل بر اعضای سابق کنگره و فعالان آمریکایی در زمینه مبارزه با جنگ و شماری از فعالان رسانه ای به ریاست "رمزی کلارک" دادستان کل سابق آمریکا با "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه، دیدار کرد.

بشار اسد در دیدار با هیأت آمریکایی، از سیاست های جنگ افروزانه و مداخله جویانه دولت آمریکا در امور کشورهای منطقه خاورمیانه و تحمیل سلطه خود بر ملت ها و امور کشورها انتقاد و تاکید کرد که این سیاست، منافع مردم آمریکا را تامین نمی کند و با ارزش ها و اصول مردم این کشور مغایرت دارد.

اعضای هیأت آمریکایی نیز ابراز امیدواری کردند صلح و ثبات به همه مناطق سوریه برگردد؛ آنها تاکید کردند که در دفاع از سوریه در همه محافل تلاش خواهند کرد و ادعاهای پوشالی دولت اوباما به منظور توجیه حمله به مردم سوریه را رسوا خواهند کرد.

26

پربیننده ترین خبرها