رژیم صهیونیستی حرم ابراهیمي را به روی فلسطینی ها می بندد

رژیم صهیونیستی حرم ابراهیمي را به روی فلسطینی ها می بندد
جمعه 29 شهريور 1392 - 08:14

العالم - اداره اوقاف الخلیل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده حرم حضرت ابراهیم (ع) را به طور کامل به روی نمازگزاران مسلمان می‌بندد .

رژیم صهیونیستی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده به مناسبت اعیاد یهودیان، حرم حضرت ابراهیم (ع) را به روی نمازگزاران فلسطینی می‌بندد و تنها شهرک‌ نشینان صهیونیست مجاز هستند وارد این حرم شوند .

رژیم اشغالگر قدس همواره به بهانه های پوچ و واهی و به مناسبت اعیاد یهودیان اماکن مقدسات فلسطینیان از جمله مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حرم حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل را به روی آنان می بندد و در مقابل به یهودیان اجازه می دهد وارد این اماکن مقدس شده و عبادت ها و آموزه های آیین یهود را در داخل آن ها به جای آورند.

مسجد يا حرم ابراهيمي در مرکز شهر الخليل در جنوب کرانه باختري قرار دارد. اين مسجد دومين بناي مهم اسلامي پس از مسجد الاقصي در سرزمين فلسطيني به شمار مي آيد.

اين مسجد در طول قرنها و حتي تا امروز، محل زيارت مسلمانان از نقاط مختلف جهان بوده و هست. به صورتي که برخي از زايران که در قرنهاي گذشته از مناطق مختلف جهان به زيارت اين مسجد آمدند، در اين منطقه ساکن شده و فرزندان آنها هنوز اطراف حرم ساکن هستند.

اين مسجد تا سال 1967 همچنان در اختيار مسلمانان باقي ماند تا اين که رژيم اشغالگر صهيونيستي در هشتم ژوئن سال 1967 پرچم خود را بر آن قرار داد.

بامداد جمعه 25 فوريه 1994 جنايتي عليه مسلمانان در حرم ابراهيمي روي داد که در تاريخ به تلخي ثبت شد.

پس از آن رژيم اشغالگر با تشکيل کميته اي تصميم گرفت تا اين مسجد اسلامي به دو بخش يکي به عنوان مسجد و ديگري به عنوان معبدي براي يهوديان تقسيم شود. سپس با نصب درهاي الکترونيکي، از ورود مسلمانان به اين مسجد جلوگيري شد.

از آن زمان حملات به مسجد ادامه يافت، و شهرداري قديمي اين شهر و مغازه هاي اطراف حرم ابراهيمي تعطيل شد.

همچنين صهيونيست ها هرساله ده ها بار از پخش اذان از حرم ابراهيمي جلوگيري مي کنند.

شهرک نشينان صهيونيست همچنين با تصرف 5 ساختمان و مجموعه مسکوني اطراف حرم ابراهيمي، اين مجموعه ها را به مناطق صهيونيست نشين تبديل کرده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها