تامین امنیت فرودگاه دمشق و مرقد مطهر حضرت زینب(ع)

تامین امنیت فرودگاه دمشق و مرقد مطهر حضرت زینب(ع)
جمعه 29 شهريور 1392 - 13:31

العالم، ریف دمشق - ارتش سوریه با شکست دادن تروریست ها در غوطه شرقی در حومه دمشق، امنیت فرودگاه بین المللی و مسیر های منتهی به مرقد مطهر حضرت زینب (ع) را تامین کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در ریف دمشق، ارتش سوریه پس از تسلط کامل بر منطقه شبعا و رسیدن به منطقه حتیته الترکمان و دیر العصافیر در غوطه شرقی همه استحکامات افراد مسلح را درهم شکست و تونل های ایجاد شده را مسدود کرد. در حال حاضر عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی ریف دمشق همچنان ادامه دارد و در چند نقطه متمرکز شده است.

این عملیات چند روز پس از موفقیت ارتش در پاکسازی منطقه شبعا آغاز شد. شبعا مرکزی راهبردی و مشرف بر مسیر فرودگاه بین المللی دمشق است، از این رو جبهه النصره تک تیراندازهای خود را در این منطقه مستقر کرده بود. همچنین استحکاماتی که افراد مسلح در این منطقه ایجاد کرده بودند، نشان از اهمیت این منطقه دارد، زیرا این منطقه بر زینبیه اشراف کامل دارد.

تروریست ها قصد داشتند از شبعا تونل هایی به مرقد حضرت زینب (ع) حفر کنند تا بتوانند مرقد شریف و زائران را هدف عملیات های تروریستی قرار دهند. این حربه با شکست در شبعا دیگر خطری برای زینبیه ایجاد نخواهد کرد.

ارتش سوریه توانست در شبعا گروه های تروریست را دور زده و انها را از پشت هدف قرار دهد که در این عملیات شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

ساکنان منطقه می گویند تروریست های خارجی از کشورهای مختلف عربی مثل تونس، لیبی و عراق در میان تروریست ها در این مناطق حضور دارند.

KH-19-23:44

پربیننده ترین خبرها