جریمه و زندان به خاطر یک تی‌شرت در قلب اروپا

جریمه و زندان به خاطر یک تی‌شرت در قلب اروپا
شنبه 30 شهريور 1392 - 09:39

دادگاهی در فرانسه مادر و دایی یک دانش آموز را به خاطر پوشاندن یک تی شرت به او که عبارتهایی درباره 11 سپتامبر روی آن نوشته شده بود، به تحمل زندان و پرداخت جریمه محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العام، روی تی شرت این دانش آموز نوشته شده شده بود؛ "من بمب هستم" و "جهاد در 11 سپتامبر آغاز شد".
دادگاه مادر و دایی این دانش آموز را به پرداخت 6 هزار یورو جریمه و 3 ماه زندان تعلیقی و ثبت سابقه جنایی در پرونده آنها محکوم کرد.
ماجرا هنگامی آغاز شد که این مادر (35 ساله) فرانسوی که "بشری باجور" نام دارد، فرزندش را با تی شرتی به مدرسه فرستاد که روی آن عبارتهایی "تحریک آمیز" نوشته شده بود.
دادگاه این زن و مرد فرانسوی را به تحمل یک ماه زندان تعلیقی و پرداخت 2 هزار یورو محکوم کرد؛ این دو نفر همچنین به اتهام "تمجید از تروریسم" به دو ماه زندان تعلیقی و پرداخت 4 هزار یورو جریمه محکوم شدند.
روسیا الیوم نوشت: صدور این حکم عجیب از سوی دادگاه درحالی است که دادستانی کل فقط خواستار جریمه مالی این دو نفر شده بود.
دایی (29 ساله) این کودک تأکید کرده که فقط به قصد شوخی این تی شرت را به خواهر زاده خود هدیه کرده است. وی گفته است که عبارت "من بمب هستم" واژه ای است که همه از آن استفاده می کنند؛ و عبارت "جهاد در 11 سپتامبر آغاز شد" به این دلیل نوشته شده که این کودک که "جهاد" نام دارد، در همین تاریخ به دنیا آمده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها