درخواست مفتی قطر برای پاکسازی الازهر مصر !

درخواست مفتی قطر برای پاکسازی الازهر مصر !
شنبه 30 شهريور 1392 - 11:14

مفتی قطر با انتقاد از شیخ الازهر مصر، پاکسازی این نهاد دینی مصر را خواستار شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم: "یوسف قرضاوی" مدعی شد فساد در نهادهای مختلف مصر به ویژه الازهر  گسترش یافته است.

وی تاکید کرد که احمد الطیب شیخ الازهر از این نهاد دینی به عنوان پوششی برای اهداف خود استفاده می کند و مصری ها را فریب می دهد.  

قرضاوی که به دلیل حمایت از گروه ها و جریانهای افراطی در منطقه به ویژه در سوریه به پدر معنوی آنها تبدیل شده، خاطرنشان کرد: شیخ الازهر هنوز یک گام به سمت حق برنداشته که چند گام به سمت باطل عقب گرد می کند؛ وی درحالیکه هنوز گامی آهسته در راه عدالت برنداشته، که با گام های بلند از آن عقب گرد می کند.

وی در سایت خود نوشت، که اکنون مطمئن شده که الازهر از نهادهایی است که باید آن را پاکسازی کرد.

این مفتی مصری الاصل که تابعیت قطری دریافت کرده و سالها است در این کشور زندگی می کند، اظهار داشت: متوجه شدیم که فساد در همه نهادهای مصر حتی در الازهر رخنه کرده است و شیخ الازهر با حرکت علمای الازهر علیه اقدامات آن، دیگر نماینده الازهر نیست و تنها تعداد کمی در کنار او باقی مانده اند، کسانی که شخص شیخ الازهر آنان تعیین کرده و دست پرورده او هستند.  

القرضاوی تأکید کرد، شیخ الازهر فراموش کرده است که مشروعیت با طرفداران مرسی است که از آن دفاع می کنند و به آن پایبند هستند.

وی خطاب به شیخ الازهر گفت: آنها مشروعیت را به زور به دست نیاوردند بلکه این شما بودید که مشروعیت را به زور و با تهدید سلاح و سرکوب از آنها گرفتید؛ و اینگونه وانمود می کنید که آنها می خواهند قدرت را به زور از شما بگیرند اما واقعیت این است که شما به زور قدرت را در اختیار گرفته اید. 

پربیننده ترین خبرها