تلاش برای جلوگیری از حراج آثار باستانی مصر در اسراییل

تلاش برای جلوگیری از حراج آثار باستانی مصر در اسراییل
شنبه 30 شهريور 1392 - 17:35

وزیر مشاور در امور آثار باستانی مصر از وزارت خارجه این کشور خواست تا برای جلوگیری از فروش 126 قطعه از آثار باستانی مصر در دو سالن حراج در اسراییل، وارد عمل شود.

به گزارش شبکه خبری العالم، "محمد ابراهیم" وزیر مشاور در امور آثار باستانی مصر گفت: از وزارت خارجه خواسته ایم تا با هماهنگی با سفارت مصر در تل آویو، تدابیر لازم بری توقف فروش 126 قطعه از آثار باستانی مصر در حراجی های اسراییل را اتخاذ کند و این در حالی است که تصاویر این اشیاء تاریخی در اینترنت هم به نمایش گذاشته شده است.

وی از پلیس گردشگری و آثار باستانی و نیز دفتربین المللی انترپل خواست تا طرفهای ذیربط در قدس را مورد پیگرد قرار دهند و از مقامات اسراییل بخواهند تا تحقیقات لازم درخصوص اثبات مالکیت این آثار از سوی برگزار کنندگان حراج و چگونگی خروج آنها از مصر را انجام دهند تا مقدمه ای برای بازپس گیری آنها باشد.

از سوی دیگر "علی احمد" مدیر بخش آثار بازگردانده شده در وزارت امور آثار باستانی مصر اظهار داشت: در بررسی پایگاه های اینترنتی با هدف پیگیری فروش آثار باستانی مصر در پایگاه های نمایش این اشیاء، نمایش 110 اثر باستانی در سالن حراج "عویضه" و نیز 16 قطعه در سالن حراج "بیدون" رصد شد که هر دو در شهر قدس هستد.

به گفته وی، تمامی این آثار به عصر باستانی فراعنه تعلق دارد.

پربیننده ترین خبرها