ادامه درگیری داخلی تروریست‌ها و پیشروی ارتش سوریه

شنبه 30 شهريور 1392 - 19:39

دمشق، العالم - درگیری و تسویه حساب بین گروه تروریستی موسوم به "دولت عراق و شام" و گروه های مسلح در دیر الزور، الرقه و حلب در حالی ادامه دارد که ارتش سوریه توانسته است مناطق جدیدی را در ریف حمص تحت کنترل کامل خود درآورد.

به گزارش روز شنبه شبکه خبری العالم به نقل از منابع رسمی سوری، درگیری و تسویه حساب بین افراد مسلح تروریستی "دولت عراق و شام" و گروه های مسلح وابسته به گروه "ارتش آزاد"، در اعزازو باب الهوی در ریف حلب و الطبقه در شهر الرقه شدت یافته و تا کنون ده ها نفر از دو طرف به هلاکت رسیده اند.

به گفته این منابع نیروهای ارتش سوریه نیز پس از درگیری شدید با گروه های مسلح توانستند بر روستاهای السلطانیه و سلام شرقی و غربی در ریف حمص سیطره کامل یابند.

در ریف لاذقیه نیز نیروهای ارتش سوریه توانستند مقادیر فراوانی سلاح و مهات و برخی تجهیزات پزشکی در منطقه بستان السمکه کشف و چند تن از افراد تحت تعقیب را بازداشت کنند.

نیروهای سوری می گویند: توانسته اند بر چند مرکز  امنیتی محل استقرار گروه های مسلح در محله المسطاح که آخرین دژ گروه های مسلح در منطقه برزه در ریف دمشق محسوب می شود، سیطره یابند.

یکی از نیروهای ارتش سوری شرکت کننده در این عملیات به العالم گفت: چند عملیات ویژه در برزه اجرا کردیم و مناطقی را از گروه های مسلح بازپس گرفتیم و به زودی برزه به منطقه ای امن برای ساکنان اصلی اش تبدیل خواهد شد.

به گفته منابع نظامی سوری، در محور جنوبی نیز نیروهای ارتش سوریه اماکن استقرار گروه های مسلح را در الحسینیه و الذیابیه هدف قرار دادند و درگیری های پراکنده همچنان در السبینه و حوالی شهرک الملیحیه ادامه دارد.

با توجه به شرایط سیاسی و میدانی به نظر می رسد که گروه های مسلح فعال در سوریه به بن بست رسیده اند و همین مسئله باعث شده است که این گروه ها در زمینه اجرای راهکارهای طرف های خارجی که برای جلوگیری از نشست ژنو2  تلاش می  کنند، دست به خودکشی بزنند.

 

پربیننده ترین خبرها