رئیس مخالفان در ترکیه: وارد کننده تروریسم شده‌ایم

رئیس مخالفان در ترکیه: وارد کننده تروریسم شده‌ایم
يکشنبه 31 شهريور 1392 - 13:03

رئیس حزب جمهوریخواه خلق، بزرگترین حزب مخالف در ترکیه تأکید کرد : ترکیه با عقل و تدبیر اداره نمی شود و به کشور واردکننده تروریسم تبدیل شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "کمال قلیچدار اوغلو" تأکید کرد: اگر سیاست صلح طلبی اجرا شود، بدون شک می توان تروریسم را ریشه کن کرد؛ ولی اگر ترکیه سیاست خارجی فعلی خود را ادامه دهد، احتمالاً بهای سنگین آن را خواهد پرداخت.
قلیچدار اوغلو حمله موشکی روز جمعه به یک مرکز پلیس در مرکز آنکارا را محکوم کرد و گفت: دولت ترکیه باید تدابیری را برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی اتخاذ کند.
روزنامه "حریت" ترکیه به نقل از قلیچدار اوغلو نوشت: این حمله اقدامی تروریستی بود و همگان باید آن را محکوم کنند، و از دولت نیز انتظار داریم که فعالیتهایش را بر مبارزه با تروریسم متمرکز کند . 
نیروهای امنیتی ترکیه یک فرد مظنون به دست داشتن در حمله موشکی را کشتند و یک نفر دیگر را نیز زخمی کردند و پلیس ملی این کشور نیز روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسئولان معتقد به عضویت این دو مظنون در جبهه چپ افراطی " حزب آزادیبخش خلق انقلابی" هستند. 
حمله عناصر این گروه به سفارت آمریکا در آنکارا در فوریه 2013 منجر به کشته شدن عامل انتحاری و یکی از نگهبانان سفارتخانه شد .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها