دلیل آزردگی همسایگان از سیاستهای قطر

دلیل آزردگی همسایگان از سیاستهای قطر
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 11:02

روزنامه انگلیسی تأکید کرد، سیاستهای خارجی قطر موجب آزردگی همسایگان این کشور شده و اکنون امیر جدید به دنبال بررسی این اشتباهات است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "فایننشال تایمز" در مطلبی تحت عنوان " بازبینی قطر در سیاست خارجی خود " تأکید کرد: قطر به بررسی اشتباهات خود در منطقه می پردازد .
فایننشال تایمز پیش بینی کرد که قطر با روی کارآمدن امیر جدید و پس از آزردن برخی همسایگان خود به علت حمایتش از "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر و گروه های مسلح در سوریه، سیاست خارجی نرم تر و تعامل آمیزتری را درپیش بگیرد .
بر اساس این گزارش، قطر با هدف کسب اعتبار و نفوذ بین المللی در دو سال گذشته بیش از 3 میلیارد دلار برای حمایت از گروه های مسلح فعال در سوریه هزینه کرد به صورتیکه بزرگترین حامی مالی این گروه ها به شمار می آید؛ ولی حمایتش از گروه هایی مانند اخوان المسلمین در مصر باعث تیرگی روابط با همسایگانش شد.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: قطر پس از کناره گیری امیر سابق و واگذاری قدرت به فرزندش تمیم و برکناری غیرمنتظره دولت مصر به دست فرماندهان ارتش، بازنگری در نقش منطقه ای خود را آغاز کرده است.
فایننشال تایمز تأکید کرد: طرف های بسیاری از جمله امارات و عربستان که کودتای نظامی مصر را تأیید کردند ، معتقدند که قطر از اخوان المسلمین حمایت می کند زیرا همچنان میزبان یوسف قرضاوی است و شبکه الجزیره به عنوان حامی اخوان المسلمین مصر، با هزینه قطر اداره می شود .
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها