مالکی عربستان و قطر را متهم به فتنه مذهبی کرد

مالکی عربستان و قطر را متهم به فتنه مذهبی کرد
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 10:24

العالم - نوری مالکی، نخست وزیر عراق، با بیان این که تروریست ها میان آحاد ملت فاصله ایجاد کرده اند عربستان و قطر را به ایجاد فتنه میان مذاهب مختلف در عراق متهم کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مالکی در سخنرانی هفتگی خود گفت: تروریست ها و سران طائفی گری با پشتیبانی نیروهای خارجی و همکاران داخلی خود مردم را از هم دور کرده و در دسته های جداگانه ای قرار داده اند و درحال حاضر کشور شاهد کشتار انسان هاو هویت آنهاست.

طبق گزارش منابع رسمی امنیتی و بیمارستانی، از آغاز سپتامبر سال جاری، 660 نفر در عراق کشته شده اند که اغلب آنها در حملات به مجالس عزاداری شیعیان به شهادت رسیده اند.

آخرین مورد از این انفجارها عصر روز شنبه در شهرک صدر بود که باعث کشته و زخمی شدن 280 نفر شد . هفته گذشته نیز در منطقه "الکسره" یک حمله تروریستی انتحاری که توسط یک وهابی صورت گرفت، به شهادت 34 نفر و جراحت بیش از 100 تن در مسجد جامع التمیمی منجر شد.

گزارش های سازمان اطلاعات عراق و سازمان های اروپایی حاکی از دست داشتن سازمان اطلاعات عربستان و قطر در حمایت از گروه های وهابی مسلح از جمله تشکیلات موسوم به "دولت اسلامی عراق" و جنبش "نقشبندیه" است .

هدف آنها شکست فرایند سیاسی در عراق و سوق دادن این کشور به سمت تجزیه و تشکیل اقلیم های سنی نشین و تحت نفوذ کشورهای سنی مذهب منطقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها