بدهی 16.7 تریلیون دلاری،

خطر ورشکستگی، آمریکا را تهدید می کند

خطر ورشکستگی، آمریکا را تهدید می کند
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 12:24

العالم - وزیر خزانه داری آمریکا درباره خطر روبرو شدن این کشور با ورشکستگی در روز هفدهم اکتبر آینده، در صورت موافقت نکردن کنگره با افزایش سقف بدهی های دولت، هشدار داد.

"به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جاکوب لیو" هشدار داد در صورتی که کنگره فورا" با افزایش سقف بدهی های دولتی موافقت نکند ، آمریکا در روز هفدهم اکتبر آینده با ورشکستی مواجه می شود.

لیو درنامه ای به اعضای کنگره آمریکا که دیروز (چهارشنبه) منتشر شد ، اعلام کرد در صورتی که دولت در پرداخت بدهی های خود با مشکل مواجه شود ، این مساله ، فاجعه بار خواهد بود".

وی افزود: پیامدهای شرایط کنونی ، باعث می شود که وضعیت کشور از سال 2001 هم وخیم تر شود.

ليو تصریح کرد " بعد از سه هفته در خزانه داری آمریکا ، فقط 30 میليارد دلار به عنوان پول های آزاد خواهد ماند ، این درحالیست که تعهدات مالی واشنگتن در آن موقع ، بیش از دو برابر این مبلغ خواهد بود.

وزیر خزانه داری آمریکا از کنگره این کشور خواست که سقف بدهی های دولتی را که در ماه "می" گذشته ، 16 تریلیون و 700 میلیارد دلار بوده است ، افزایش دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا در ماه های اخیر اقدام های ویژه ای برای پرداخت بدهی های خود به منظور جلوگیری از ورشکستگی انجام داده است ، تاکید کرد که دولت باراک اوباما ، قصد ندارد که دراین باره با کنگره چانه زنی کند.

شهر دیترویت در آمریکا نیز تیرماه امسال اعلام ورشکستگی کرد. این شهر زمانی بزرگترین تولید کننده خودرو در دنیا بود. اما اکنون حدود ۱۸ میلیارد دلار بدهی و تعهد مالی دارد و به بزرگترین شهر ورشکسته تاریخ آمریکا تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها