تنش جدید میان رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا

تنش جدید میان رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 14:23

العالم - به دنبال حمله نظامیان اسرائیلی به دیپلماتهای اروپایی که برای اعلام همبستگی با آورگان فلسطینی منطقه "غور الاردن" عازم این منطقه شده بودند، موج جدیدی از تنش میان این رژیم و اتحادیه اروپا آغاز شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: درگیری میان نظامیان اسرائیلی و دیپلماتهای اروپایی در منطقه غور الاردن بار دیگر روابط تل آویو با اتحادیه اروپا را به چالش کشید.

ظهر جمعه هفته گذشته گروهی از فعالان فلسطینی بهمراه ده دیپلمات اروپایی برای اعلام همبستگی با مردم روستایی واقع در شمال غور الاردن که خانه هایشان توسط ارتش اسرائیل تخریب شده بود در این روستا حضور یافتند. این فعالان که چادرهایی را برای روستاییان بی خانمان بهمراه داشتند با برخورد گارد مرزی اسرائیل روبرو شدند.

به گفته گزارشگر شبکه 10  تلویزیون رژیم صهیونیستی ، در پی ممانعت گارد مرزی از ورود آنها به محدوده مورد نظر، درگیری شدیدی میان فعالان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی صورت گرفت.

وی افزود: "ماریون کاستینگ" دیپلمات زن فرانسوی که پشت فرمان خودروی حامل فعالان فلسطینی نشسته بود در حالی که سعی داشت از توقیف خودرو توسط نظامیان اسرائیلی ممانعت کند، توسط نظامیان به بیرون خودرو پرت شده و نقش زمین گشت.

"دفنا بنای" شاهد عینی اسرائیلی در این باره می گوید: نظامیان اسرائیلی وی را به زور از خودرو بیرون کشیده و به زمین پرتاب کردند.

گزارشگر اسرائیلی گفت: در پی این اقدام، رئیس سیاستهای خارجی اتحادیه اروپا دولت اسرائیل را محکوم کرد.وی با ارسال نامه به مسؤولین اسرائیلی تاکید کرده است، اتحادیه اروپا خواستار استیضاح عاملان این حادثه است.

وی افزود: اسرائیل نیز در پاسخ، نامه شدید اللحنی به سفارت فرانسه فرستاد و برخی اطراف در قدس از جمله "عامید رور" معاون امنیت ملی خواستار طرد دیپلمات فرانسوی از اسرائیل شدند.

گزارشگر اسرائیلی گفت: از مدتی پیش صبر و تحمل  برخی اطراف اروپاییی در قبال اوضاع در مناطق فلسطینی تمام  شده است. 

پربیننده ترین خبرها