نگرانی رییس جمهور تونس از بازگشت تروریست ها

نگرانی رییس جمهور تونس از بازگشت تروریست ها
جمعه 5 مهر 1392 - 10:03

العالم - "منصف المرزوقي" رئيس جمهور تونس با اشاره به این که هم اکنون حدود 800 تونسي در سوريه در حال جنگ هستند، از بازگشت آنها به تونس اظهار نگراني كرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، المرزوقي در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در گفتگو با روزنامه "الحيات" افزود: برخي از آنها (تروریست ها) به جنگ با ما خواهند پرداخت و ما مجبور خواهيم بود با آنها مقابله كنيم.

رییس جمهور تونس تصریح کرد: دولت تونس از رفتن دست كم 4هزارو پانصد تونسی براي شركت در جنگ سوريه جلوگيري كرده است.
 وي در ادامه از ايران درخواست کرد که براي حل وفصل سياسي بحران سوريه ، دولت این کشور را تحت فشار قرار دهد.

المرزوقی با اشاره به گذشت 30 ماه از بحران سوریه مدعي شد: "همه مي دانند كه بشار اسد امكان ندارد رئيس جمهور سوريه بماند."
بر اساس اطلاعات موجود، تاکنون بیش از 12 هزار تونسی در قالب گروههای تروریستی برای جنگ به سوریه اعزام شده اند که از میان آنها در حدود 2 هزار نفر کشته شده اند.

متاسفانه یکی از تلاش های گروههای تکفیری در تونس اعزام دختران و زنان تونسی با عنوان "جهاد نکاح" به سوریه می باشد که موجب پیامدهای ناگواری برای این کشور شده است.

رئيس جمهور تونس در قسمتی دیگر از سخنان خود، عناصر مرتبط با گروه موسوم به "انصار الشريعه" را به اقدامات تروريستي در كشورش متهم كرد و گفت: عناصر اين گروه براي دستگاهاي امنيتي تونس شناخته شده اند و تلاش آنها برای ناكام گذاشتن تجربه دمكراسي در تونس است، اما برخلاف تلاش آنها اين تجربه (برقراری دموکراسی) در کشور با موفقيت به سرانجام خواهد رسيد.
وی پيش بيني كرد كه ظرف دو ماه آینده تدوين قانون اساسي در تونس به اتمام برسد وانتخابات (پارلمان) در آينده برگزار شد.
المرزوقی همچنین علت پديد آمدن جریانهای افراطی در كشورش را جلوگيري از فعاليت سياسي "اسلام معتدل" و جنبش النهضه طي دهه هاي گذشته دانست.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها