پرداخت 250دلاری داعش برای جذب اعضای النصره

پرداخت 250دلاری داعش برای جذب اعضای النصره
جمعه 5 مهر 1392 - 17:36

سازمان دولت اسلامی عراق و شام با نام اختصاری «داعش» برای بسط تسلط خود برمناطق شرقی وشمالی سوریه ، ماهانه با پرداخت مبالغی کمتر از 250دلار آمریکا؛ پیکارجویان سوری را برای مبارزه در کنار نیروهای خود جذب می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه سعودی الوطن این سازمان که بر بخشی هایی از شمال سوریه تسلط دارد با افرادی که همان منابع آنها را دلسوزان داخل عراق توصیف کرده اند ارتباط دارد و مسئولیت تجهیز آنان به پول و سلاح و غذا دادن به پیکارجویان زیر لوای خود را بر عهده دارد.   
به نوشته این روزنامه سعودی، بیشتر پیکارجویانی که نامشان درجبهه النصره است و درفکر پیوستن به داعش هستند دلیلشان برای پیوستن به این سازمان، اهداف و ویژگی های این سازمان نیست بلکه برای فرار از گرسنگی و به دست آوردن پول برای سیر کردن شکم کودکانشان به این سازمان پیوسته اند. 
این منابع درخصوص افزایش افراطی گری در دو طرف یعنی کسانی که برای سرنگون کردن نظام اسد و خارج کردن حکومت از دست آنان و هم چنین پیکارجویانی که در سوریه برای دفاع از نظام مبارزه می کنند هشدار داد وگفت: باید بدانیم شاید افراط و زیاده روی در دو گروه شدت یابد.
داعش در حالی برای جذب اعضای جبهه النصره تلاش می کند که منابع درآمدی این سازمان تروریستی توسط سعودی ها پرداخت می شود و دولت ترکیه نیز همکاری نزدیکی با آنها برای سرکوب کردها دارد، هر چند داعش تاکنون شکست های سنگینی را از کردها متحمل شده و مناطق بسیاری را از دست داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها