بازتاب گسترده مواضع دکتر روحانی در اروپا

بازتاب گسترده مواضع دکتر روحانی در اروپا
جمعه 5 مهر 1392 - 19:53

گزارشگر شبکه خبری العالم در بروکسل اعلام کرد: نهادهای سیاسی و رسانه ای اروپا اهتمام ویژه ای به سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و فعالیت دیپلماتیک مسئولان ایرانی در نیویورک مبذول داشتند و مسئولان اروپائی نیز از طرح دعوت روحانی به بروکسل برای برگزاری مذاکرات استقبال کردند و این در حالی است که منادیان "رهائی اروپا از سیطره آمریکا" هر روز فعال تر می شوند .

کارشناسان سیاسی اروپائی معتقدند که رئیس جمهوری ایران دیپلماسی را ارائه کرد که باعث تحسین دوستان و دشمنان ایران در اروپا شد.
فرانک شوالبا هوت کارشناس امور راهبردی پارلمان اروپا امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: سخنرانی رئیس جمهوری ایران در نیویورک همگان را متعجب کرد و ما برای تعامل با ایشان تلاش خواهیم کرد و شاید وی را برای مذاکره به بروکسل دعوت کنیم . 
یک شهروند ایتالیائی به نام آلدا کروسی در مصاحبه با گزارشگر العالم گفت: سیاست بین الملل باید تغییر کند و از سیطره آمریکا و غرب خارج شود تا مشکلات و بحران هائی که در چند دهه گذشته به وجود آمده است، حل شود.
کروسی افزود: زمان تغییر سیاست بین الملل فرارسیده است و ایران که دارای توانمندی و تجارب لازم است و نقشی مهم در منطقه ایفا می کند، باید در تغییر سیاست بین الملل مشارکت کند.
رسانه های مختلف جهان خبری را با عنوان "ایران تهدیدی برای جهان نخواهد بود" منتشر کردند به عنوان مثال روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت که امیدها برای آغاز مرحله ای جدید قوت گرفته است و روزنامه فرانسوی لوموند نیز اعلام کرد که تهران بر لزوم همکاری و شفافیت تأکید می کند .
بسیاری از روزنامه ها نیز نوشتند که رژیم صهیونیستی از اینکه ایران توانسته توجه جامعه جهانی را به خود جلب کند، نگران است لذا خود را برای آغاز تبلیغات سوء علیه ایران آماده می کند.

MKH-27-10:35


 

پربیننده ترین خبرها