اردن از رژیم صهیونیستی گاز وارد می‌کند!

اردن از رژیم صهیونیستی گاز وارد می‌کند!
سه شنبه 9 مهر 1392 - 20:23

دولت اردن از سرزمین های اشغالی گاز وارد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  اردن درصدد است برای جبران قطع گاز مصر، از سرزمین های اشغالی گاز وارد کند.

سایت ایتالیایی "متیو کازولانی" با اعلام این خبر نوشت: اسرائیل تلاش می کند تا از طریق صدور گاز به اردن، بر قدرت ژئوپولتیک خود در خاورمیانه بیفزاید. از سوی دیگر این امر ممکن است باعث شود تا اتحادیه اروپا یکی از منابع جایگزین انرژی را از دست بدهد که این امر احتمالا باعث ایجاد پیمان هایی خواهد شد که در فضای سیاسی ناآرام منطقه، به بر هم خوردن توازن منجر می شود.

به نوشته "متیو کازولانی"، یکشنبه گذشته (29 سپتامبر) اخباری منتشر گردید که براساس آن اردن، واردات گاز از سرزمین های اشغالی را در دستور کار قرار داده است. البته باید درنظر داشت که اردن نیازمند انرژی است. به ویژه اینکه پس از سقوط نظام حسنی مبارک دیکتاتور مصر، اقتصاد اردن برای تأمین نیازهای خود به انرژی، به وارد کردن 80 درصد از نیاز خود به گاز از قاهره امید داشت.

این پایگاه همچنین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی 40 درصد از گاز استخراج شده در میدان های گازی "تمار"، "لیفتان"، "کراش" و یقعوا" در دریای مدیترانه را به صادرات از طریق دو خط لوله به کشورهای عربی و اتحادیه اروپا اختصاص داده است.

این منبع می افزاید: نزدیکی جغرافیایی و نیاز فوری اردن به منابع انرژی باعث خواهد شد تا اسرائیل صادرات گاز به این کشور را در اولویت قرار دهد و اتحادیه اروپا در اولویت های بعدی قرار گیرد.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند این اقدام رژیم صهیونیستی باعث تحکیم نفوذ و قدرت سیاسی و اقتصادی آن در خاورمیانه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها