مخالفت صهیونیست ها با اظهارات نتانیاهو!

مخالفت صهیونیست ها با اظهارات نتانیاهو!
پنج‌شنبه 11 مهر 1392 - 14:34

العالم - اظهارات نتانیاهودر ارتباط با مواضع هسته ای جمهوری اسلامی ایران به گونه ای غیر منطقی به نظر می رسد که علاوه بر مقام ها و شخصیت های مختلف بین المللی ، مسئولان رژیم اشغالگر را نیز به انتقاد وادار کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 10تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: نتانیاهو در سالهای اخیر اظهارات متعددی درباره اقدام نظامی علیه تهران داشت و جامعه غربی را برای افزایش تحریم علیه ایران برانگیخت؛ اما در سال جدید در حالی که او چهار خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران ترسیم می کند، جامعه جهانی به دنبال گفتگو با ایران است.

به عقیده بنیامین نتانیاهونخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیست، ایران باید در ابتدا غنی سازی اورانیوم را متوقف سازد ، سپس همه اورانیوم غنی شده را تحویل دهد، در مرحله بعدی سایت هسته ای قم را تعطیل و در اخر روند پلوتونی را متوقف کند.

گزارشگر اسرائیلی گفت: مقصود نتانیاهو از روند پلوتونی نیروگاه در دست ساخت آب سنگین اراک است.این سایت هسته ای می تواند پلوتونیوم مورد نیاز بمب اتمی را تامین کند. احتمال می رود این نیروگاه سال آینده به مرحله بهره برداری برسد و در صورت فعال شدن، هدف قرار دادن آن نیروگاه دشوار می شود.

تلویزیون رژیم اشغالگرافزود: این نیروگاه، بازه زمانی تلاشهای دیپلماسی را برای حل و فصل موضوع هسته ای محدود می کند. اسرائیل باید انتخاب کند، آیا بستری مناسب برای گفتگو با ایران ایجاد می کند یا به به تنهایی علیه ایران جبهه می گیرد؟

"دان مریدور" وزیر سابق امور اطلاعات امنیتی اسرائیل در این باره  در گفتگو با کانال 10 اسرائیل تصریح کرد: ما دارای قدرت هستیم و این امر مطلوب است و بدون این قدرت اسرئیلی وجود نداشت اما قدرت همه چیز را حل نمی کند.

وی به سخنان نتانیاهو اشاره کرد و گفت اگر برای خودم نباشم چه کسی را دارم درست است، اما  اگر برای خودم باشم در آن صورت "من" درچه شرایطی خواهم بود.

مریدور افزود: هیچ چیز و هیچ امری به تنهایی میسر نیست.

"مئیر جبدور" عضو مرکز مطالعات هرتزیلیا نیز در این باره گفت: از نخست وزیر اسرائیل می خواهم، ایرانیها را مورد هجوم قرار ندهد، ایرانیهایی که در زمان حاضر صلح طلب به نظر می رسند و ما جنگ طلب. 

پربیننده ترین خبرها