گزارش دوربین العالم از تخریب منازل فلسطینی ها

جمعه 12 مهر 1392 - 15:16

خربه مکحول – العالم - خبرنگار شبکه العالم از تخریب منازل فلسطینی‌ها در منطقه "خربه مکحول" در دره‌های شمالی اراضی اشغالی فلسطین خبر داد و تأکید کرد، نظامیان صهیونیست فلسطینی‌ها را مجبور کرده‌اند که این مناطق را ترک کنند.

خبرنگار العالم روز جمعه گزارش داد: این منطقه که محل سکونت بادیه نشینان فلسطینی است، تا کنون 3 بار به دست نظامیان صهیونیست تخریب شده است. این مناطق که بخشی از دره های شمالی فلسطین اشغالی است شامل اراضی وسیعی می باشد که فلسطینی‌ها ده ها سال است در آن زندگی می‌کنند.
بامداد امروز این خانه ها برای چهارمین بار به دست نیروهای رژیم صهیونیستی تخریب شد. با وجود تلاشهای رژیم صهیونیستی برای در اختیار گرفتن این اراضی، بادیه نشینان فلسطینی همچنان بر ادامه زندگی در این مناطق و اراضی زراعی خود پافشاری می کنند.
یکی از ساکنان این منطقه به خبرنگار العالم گفت: کسی دلیل این اقدامات را نمی داند؛ آنها (صهیونیستها) طی سالهای گذشته به کسی برای خروج از این منطقه هشدار نداده اند و این نخستین بار است.
وی افزود: برخی از فلسطینی ها از 30 سال قبل در این منطقه زندگی می کنند.
مسئولان رژیم صهیونیستی که مدعی هستند این مناطق مرتبط به قدس و تل آویو است، خواستار تصرف کامل این اراضی هستند. این منطقه شامل اراضی گسترده‌ای است که از "بحرالمیت" تا دریاچه "طبریا" امتداد یافته و منبع آبی و غذایی مهمی برای فلسطینی‌ها است.
"جمال جمعه" عضو کمیته مردمی مقاومت در برابر ساخت دیوار حائل به خبرنگار العالم گفت: برنامه ای برای کوچاندن فلسطینی ها و تخلیه کامل این دره‌ها است؛ این طرح از منطقه "خربه مکحول" آغاز شده و فقط به این منطقه ختم نمی شود.
جمال جمعه هشدار داد، پس از منطقه خربه مکحول بیش از 9 درصد از مناطق مسکونی فلسطینی در شمال دره اردن در مساحتی نزدیک به 600 هزار "دونم" در فهرست صهیونیستها قرار دارد.
در سایه مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان، این رژیم به اقدامات خود در تجزیه اراضی فلسطینی و تصرف آنها ادامه می دهد به صورتیکه کوچاندن فلسطینی ها مانند اقدامات این رژیم در سال 1948 شدت گرفته است.
"واصل ابویوسف" عضو کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: جامعه جهانی و به ویژه امت عربی باید در این زمینه فشار خود را (بر رژیم صهیونیستی) اعمال کند. اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی باید نقش فعالی در این زمینه ایفا کنند.
MKH-4-06:46

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها